افزایش بیماران مثبت و مشکوک در بخشهای کرونای بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: ۶۵ درصد موارد انتقال کرونا، خانوادگی و از طریق دورهمی و شب نشینی ها اتفاق افتاده است

به گزارش “ پیام خاوران “محمددهقانی فیروزآبادی دربازدیدازبخش کرونا بیمارستان ولیعصر(عج)ازنزدیک در جریان روند درمان بیماران قرار گرفت وگفت: طی دوهفته اخیر روند افزایشی بسیارشدیدی رادرشناسایی موارد مثبت و بستری بیماران شاهد هستیم گفت: در بیمارستان ولیعصر(عج)درمجموع به ۱۴ بیمار رسیدیم.

وی ادامه داد: امروز ۱۰۶ بیمار مثبت و مشکوک در بخشهای کرونای این بیمارستان بستری هستند که این اتفاق در عرض یک مدت کوتاه حدود یک تا دو هفته رخ داده و نگران هستیم در صورت ادامه این روند، تخت های بیمارستان های ما خیلی سریع پر شود و فرصت ارائه خدمت را از ما سلب خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با بیان اینکه خیلی از بیماران به صورت خانوادگی بستری هستند افزود: در ارزیابی هایی که انجام شده، بیش از ۶۵ درصد موارد راه انتقال، انتقال خانوادگی است یعنی در دورهمی ها و تجمعات خانوادگی و شب نشینی ها انتقال ویروس اتفاق افتاده مخصوصا با این ویروس کرونای جهش یافته یا انگلیسی این موضوع حساسیت بیشتری می یابد.

دهقانی فیروزآبادی برعدم تجمع، دورهمی و شب نشینی‌ها تاکید کرد وگفت: از آنجایی که راه انتقال از طریق تماس نزدیک است، از دو ماسک استفاده شود یک ماسک سه لایه در زیر و یک ماسک پارچه ای بر روی ماسک سه لایه قرار دهند که به طرز قابل توجهی راه انتقال را کاهش می دهد.

وی با اشاره به اینکه تهویه فضایی که درآن هستیم بر انتقال بیماری تاثیر دارد گفت: حتما فضا تهویه مناسب داشته باشد و فضا بسته نباشد و کماکان شستشوی دست جزو مواردی است که می تواند از انتقال بیماری جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید   حاشیه های پر رنگ تر از متن تجارت/ لزوم کاهش ترافیک در مرز ماهیرود

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها