افزایش درصدی حوادث و سوانح ترافیکی نوروز امسال

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش درصدی حوادث و سوانح ترافیکی در طرح امداد نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” ، جلال احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افزایش رفت و آمد و تردد در جاده‌های استان در نوروز، منجر به بروز حوادث و سوانح ترافیکی متعددی شد که با افزایش ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته، نیازمند توجه ویژه است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متأسفانه بعد از طرح ویژه امداد نوروزی افزایش موارد حوادث و سوانح ترافیکی ادامه داشته گفت: در کنار بیماران نیازمند انتقال بین شهرستانی حجم کاری عمده‌ای را به سیستم خدمات درمانی و ناوگان آمبولانس استان تحمیل کرده است به‌نحوی‌ که فقط در شهرستان نهبندان در طرح ویژه امداد نوروزی ۴۳ مورد انتقال بیمار به بیرجند انجام‌شده که ۲۰ مورد تصادفی بودند.

وی بیان کرد: در این ایام در برخی روزها هم‌زمان انتقال چندین بیمار منجر به استفاده از همه آمبولانس‌های موجود جهت انتقال بین بیمارستانی شد که انتقال تعداد ۵ بیمار در تاریخ۲۵ اسفند و انتقال ۶ بیمار در روز ۲۸ اسفند و انتقال ۶ بیمار دیگر در روز ۲۹ اسفند از این موارد است.

احمدی افزود: با جابجایی اتوبوس آمبولانس به شهرستان نهبندان در ۱۱ فروردین تا حدی از این مشکل کاسته  شده و در اولین اعزام اتوبوس آمبولانس در ۱۷ فروردین سه نفر بیمار قلبی و سکته مغزی که به‌صورت هم‌زمان دستور اعزام به بیمارستان‌های مرکز استان را داشتند، با اتوبوس آمبولانس منتقل بیمارستان‌های ولیعصر(عج) و رازی بیرجند شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر لزوم  عدم تردد با توجه به گسترش ویروس کرونا و بر رعایت اصول ایمنی در حین رانندگی در جاده‌ها تأکید کرد و از آمادگی مجموعه خدمات فوریتهای پزشکی در سطح استان با ۸۱ پایگاه جاده ای ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و  دو واحد امداد هوایی در شهرستانهای بیرجند و طبس خبر داد.

بیشتر بخوانید   30 درصد از تنوع زیستی کشور در خراسان جنوبی وجود دارد

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها