خراسان جنوبی جزو ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: نرخ بستری‌ بیماران کرونایی در خراسان جنوبی در پیک چهارم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۵ نفر رسیده است و جزو ۱۲ استان اول در شیوع این بیماری هستیم.

به گزارش “پیام خاوران” محمد دهقانی صبح امروز با بیان اینکه روند شیوع ویروس کرونا در استان با شیب تند در حال افزایش است اظهار داشت: خراسان جنوبی جزو ۱۲ استان اول در شیوع این بیماری است.

وی افزود: سه عامل اصلی در استان از جمله باز بودن مناطق گردشگری، وجود مسیر ترانزیتی و ورود مسافران از جمله عوامل افزایش آمار مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند موارد بستری‌ را اکثرا خانوادگی عنوان کرد و گفت: استان خراسان جنوبی جزو ۶ استان سالمند کشور است که متاسفانه ۸۰ درصد فوتی‌های استان هم مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و این یک آسیب برای استان محسوب می‌شود.

دهقانی با بیان اینکه در هفته سوم فروردین ماه ۱۲۴ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده اند گفت: این آمار قبلاً ۱۸ مورد در هفته بوده است که افزایش شدید ابتلا به این بیماری را در استان نشان می‌دهد.

وی نرخ بستری‌ بیماران کرونایی در پیک چهارم را به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ نفر عنوان کرد که قبلاً این نرخ سه و یک دهم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه برای ۳ هزار و ۱۶۷ نفر واکسن در استان تحویل گرفته

شده اظهار داشت: تا به امروز ۲ هزار و ۲۵۹ نفر واکسن را دریافت کرده اند.

دهقانی با گلایه از عدم اعمال محدودیت رنگ بندی‌ها در استان عنوان کرد: این طرح باید با تغییر رنگ بندی

اعمال می‌شد و دستگاه‌های اجرایی نباید منتظر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا می‌بودند.

وی افزود: با وجود اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان خوب است اما اگر فراگیری بیماری کرونا با همین سرعت ادامه داشته باشد متاسفانه با کمبود تخت‌های بیمارستانی روبرو خواهیم شد.

بیشتر بخوانید   ۳۲۲ دستگاه استخراج رمز ارز در خراسان جنوبی کشف شد

منبع : برنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها