قیمت زولبیا و بامیه در خراسان جنوبی افزایش یافت

برخی اقلام در ماه مبارک رمضان طرفداران زیادی دارد مانند زولبیا و بامیه که امسال قیمت آن در شهرستان بیرجند ۳۸ هزار تومان و قیمت شله و حلیم نیز  ۳۲ هزار تومان مصوب شده است.

به گزار “پیام خاوران” ماه مبارک رمضان که از راه می‌رسد، بازار برخی مشاغل پر رونق می‌شود، مشاغلی که شاید تنها در این ماه رونق دارند و مشتری هایشان بیشتر در ماه مبارک رمضان است.

یکی از ان مشاغل شیرینی فروشی‌هایی هستند که زولبیا و بامیه درست می‌کنند و زولبیا و بامیه جزو اقلامی است که مردم بیشتر در ماه مبارک رمضان آن را مصرف می‌کنند.

حال خبرنگار ما به سراغ رئیس اتحادیه صنف قنادان و شیرینی فروشان خراسان جنوبی رفت تا قیمت مصوب زولبیا و بامیه در رمضان ۱۴۰۰ در بیرجند را جویا شود.

نیک افروز گفت: براساس نرخ نامه ای که در بیرجند ابلاغ شده است قیمت زولبیا و بامیه درجه یک ۳۸ هزار تومان و درجه دو ۳۴ هزار تومان مصوب شده است.

وی بیان کرد: باید زولبیا و بامیه به اندازه هم داخل جعبه توسط فروشنده ریخته شود، چرا که دیده می‌شود برخی از فروشندگان زولبیا و بامیه را به یک اندازه داخل ظرف و یا جعبه نمی‌ریزند.

یکی دیگر از مشاغلی که در ایام رمضان طرفدار دارد، پخت حلیم و شله است که قیمت مصوب آن در بیرجند اعلام شده است و آن طور که رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بیرجند گفت: در استان‌های دیگر مانند تهران قیمت هر کیلو شله ۴۲ هزار تومان است اما با تلاش‌هایی که انجام دادیم در بیرجند قیمت یک کیلو شله و حلیم در ظروف گیاهی ۳۲ هزار تومان تعیین شد.

محمود آبادی افزود: سال گذشته دولت یارانه گوشت قرمز را پرداخت می کرد اما امسال یارانه گوشت حذف شده است و از سویی دیگر مواد اولیه مانند حبوبات،گوشت و … نسبت به سال گذشته افزایش ۲۰۰ درصدی دارد که این خود نیز سبب گرانی شله می‌شود.

بیشتر بخوانید   مدیریت محصولات استراتژیک خراسان جنوبی به خود استان واگذار شود

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها