فروش ۱۰ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی خراسان جنوبی در بازارچه‌های نوروزی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی از فروش ۱۰ میلیارد ریالی محصولات صنایع‌دستی خراسان جنوبی در بازارچه‌های نوروزی خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین عباس‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری نوروزگاه و بازارچه‌های نوروزی صنایع‌دستی در ایام تعطیلات نوروزی از جمله برنامه‌های مستمر و همه ساله وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در سطح کشور است که با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا و مصوبات ستاد ملی در سال ۱۳۹۹ برگزار نشد.

وی ادامه داد: متاسفانه با آغاز سال ۱۴۰۰ نیز ایران اسلامی همچنان درگیر شیوع این ویروس است و قطعا اجرای مصوبات ستاد کرونا و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی تنها راه رهایی از بن بست موجود است. از سوی دیگر با توجه به ضرر و زیان اقتصادی فراوان این موضوع بر اقتصاد کشور و بالاخص هنرمندان صنا‌یع‌دستی حمایت از این قشر، از جمله وظایف اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که لطمه بزرگی از این حیث متوجه این گروه شده است.

بیشتر بخوانید

برگزاری ۲۳دوره آموزش کوتاه مدت صنایع دستی در بیرجند

کاهش ۵۰ درصدی صادرات صنایع دستی خراسان جنوبی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی بیان کرد: با توجه به موارد مطروحه برگزاری بازارچه‌های موقت عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان بصورت محدود و در فضای باز و رعایت دقیق کلیه پروتکل‌های بهداشتی در برخی نقاط استان برگزار شد.

عباس زاده گفت: هنرمندان استان با حضور در ۳۷ بازارچه عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی با پوشش ۲۰۴ غرفه به عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی پرداختند و علاوه بر بازارچه‌های فیزیکی، فعالین این بخش در فروشگاههای فیزیکی و مجازی صنایع دستی نیز نسبت به فروش تولیدات صنایع‌دستی استان اقدام کردند.

 

جدیدترین خبرهای استان و کشور را در کانال تلگرامی پیام خاروان دنبال کنید (کلیک کنید)

بیشتر بخوانید   احیای دوباره صنایع دستی خراسان جنوبی/ مرزنشینان معاف از پرداخت مالیات شدند

وی اظهار داشت: با توجه به حجم پایین مسافر در نوروز ۱۴۰۰، میزان فروش محصولات صنایع‌دستی حدود ۱۰ میلیارد ریال بود و بیشترین میزان فروش مربوط به شهرستانهای سربیشه و بیرجند بوده است.

منبع: روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها