۶۵ درصد مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به علت برگزاری دورهمی‌هاست

استاندار خراسان جنوبی گفت: ۶۵ درصد موارد ابتلا به بیماری کرونا در استان، به علت برگزاری دورهمی هاست.

به گزارش “پیام خاوران” حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که در ادامه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شد، گفت: شیوع بیماری در سطح کشور افزایشی بوده اما خوشبختانه در فوتی ها و مرگ و میرها، رشدی نداشته ایم که این مهم، به جهت همکاری و همراهی دستگاه های عضو ستاد، اقشار مردم، اصناف و همچنین اجرای موفق طرح شهید سلیمانی رقم خورده است.

وی با تأکید بر تأثیر دورهمی ها در افزایش آمار مبتلایان گفت: گزارش ها نشان می دهد ۶۵ درصد ابتلاها در استان ، به علت برگزاری دورهمی هاست لذا برای مهار هر چه سریعتر بیماری، لازم است از تجمعات پرهیز شود و همه دست به دست هم بدهیم تا آمارها هر چه زودتر نزولی شوند.

 

بیشتر بخوانید:

نان کرونا در تنور عادی انگاری ها/ چراغ عمر ۷۸۴ نفراز مردم استان خراسان جنوبی خاموش شد

خراسان جنوبی جزو ۱۲ استان با شیب بسیار تند کرونا

 

استاندار خراسان جنوبی به جمعیت سالمندان استان نیز اشاره کرد و متذکر شد: بر اساس آمارها،خراسان جنوبی با ۹۰ هزار سالمند، ششمین استان سالمند کشور است و ما ۲۵۰۰ سالمند بالای ۹۰ سال داریم که در اولویت تزریق واکسن قرار دارند، اما لازم است خانواده ها تا آن زمان، با رعایت پروتکل ها، سلامت آنها را حفظ کنند.
ملانوری ادامه داد: ترددها همچنان تابع رنگ بندی هاست و محدودیت فعالیت اصناف نیز بر همین اساس تعیین می شود.

به گفته وی؛ اصرارها بر رعایت شیوه نامه ها توسط اصناف به این جهت است که زودتر به شرایط مطلوب برسیم و شاهد بازگشایی واحدهای صنفی باشیم که این موضوع در دراز مدت به نفع خود اصناف است.

بیشتر بخوانید   فرماندار سربیشه: قیمت نان افزایش نمی‌یابد

ملانوری از برنامه ریزی برای تسهیل تردد پرسنل اداره کل انتقال خون و شهروندانی که در این ماه مبارک خون اهدا می نمایند، گفت و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، طبق هماهنگی هایی که صورت گرفته؛ افرادی که برای اهدای خون به سازمان انتقال خون مراجعه می کنند، مشمول پرداخت جریمه نمی شوند و انتقال خون مکلف است لیست افرادی که مراجعه می کنند را به نیروی انتظامی ارائه نمایند.

استاندار به لزوم ساماندهی حضور مردم در جاده سلامت بیرجند و تعدادی از شهرهای استان اشاره کرد و گفت: در این زمینه فرمانداران باید با همکاری شهرداری ها و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اقدام به نصب بنر در طول مسیر نمایند، ضمن اینکه در این راه از ظرفیت سمن ها، هلال احمر و … نیز استفاده شود.

جدیدترین خبرهای استان و کشور را در کانال تلگرامی پیام خاروان دنبال کنید (کلیک کنید)

ملانوری افزود: کمیته اطلاع رسانی باید با همکاری صدا و سیما، روزنامه ها، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و… در این خصوص برنامه سازی و تولید محتوا نمایند.

وی به لزوم نصب و تعبیه کانکس پلیس در ورودی شهرهای با رنگ بندی قرمز تأکید کرد و گفت: فرمانداران باید با همکاری پلیس راه استان، نسبت به انجام این مهم اقدام نمایند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها