۸۵ درصد اصناف بیرجند در تعطیلی مشاغل همکاری کردند

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از همراهی خوب اصناف در قطع زنجیره کرونا خبر داد و گفت: در راستای اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل گروه‌های دو، سه و چهار تاکنون ۸۵ درصد اصناف بیرجند همراهی داشتند.

به گزارش “پیام خاوران” کرونا که آمد در یک اقدامی داوطلبانه اصناف و کسبه بیرجند تصمیم گرفتند در راستای قطع زنجیره کرونا کسب و کار خود را به مدت ۲ هفته تعطیل کنند.

کرکره مغازه‌هایشان که پایین رفت دخل و خرج زندگیشان با هم همخوانی نداشت اما باز هم تلاششان بر این بود که این زنجیره را قطع کنند و با هر کدامشان که صحبت می‌کردی دل پر دردی داشتند اما باز هم برای کمک به سلامت جامعه پیش قدم بودند.

سال گذشته را با هر سختی که شد پشت سر گذاشتند اما در نخستین ماه از سال جدید نیز که آمار کرونا در شیب تند خود قرار گرفت باز هم اصناف بر آن شدند تا با وجود سختی‌های بسیار زیادی که داشتند درب مغازه خود را ببندند و  از هفته گذشته تاکنون بر درب کسب و کارشان قفلی بزرگ زده اند تا قطع این زنجیره را رقم زنند.

بیشتر بخوانید:

بازارهای خراسان جنوبی زیر نظارت بازرسان /آشفته بازار شب عید و همکاری مردم برای نظارت ها

موفقیت گام اول و ادامه محدودیت‌ها در خراسان جنوبی

این روزها اگر در بازار بیرجند پا بگذاری، با درب بسته مغازه‌ها مواجه می‌شوی که این همراهی بسیار خوب اصناف جای قدردانی دارد، هر چند در داخل شهر بیرجند برخی از مشاغلی که نباید باز باشند، به صورت نیمه باز مشغول فعالیت هستند اما کسبه ای که رعایت کرده اند معتقدند باید به قانون احترام گذاشت و همه در قطع این زنجیره پای کار بود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی بود که در سال گذشته به صورت خود جوش و داوطلبانه به مدت دو هفته نسبت به تعطیلی صنوف اقدام کرد اظهار داشت: امسال هم از هفته گذشته که ستاد ملی کرونا تصمیم به اجرای محدودیت‌ها در شهرهای قرمز و نارنجی گرفت، باز هم اصناف پای کار آمدند.

بیشتر بخوانید   خط کشی محوری خیابان‌ها در دستور کار شهرداری بیرجند

رضا علیزاده از همکاری ۸۵ درصدی اصناف بیرجند در تعطیلی اصناف از هفته گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۱۸۰ اخطار به مشاغلی که جزو گروه‌های دو، سه و چهار بودند ابلاغ و ۹ واحد پلمب شد.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی در استان در اثر کرونا آسیب دیدند اما باز هم در رابطه با قطع زنجیره کرونا همچنان قانون را رعایت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود:در روزهای کرونایی فعالیت اصناف، بازاریان، تالارها و مجتمع‌های پذیرایی، رستوران‌ها، اقامتگاه ها و غیره تعطیل است در حالی که مشکلات متعددی را پشت سر گذاشته اند و می گذارند، کارگران بسیاری از کار بیکار شده اند و اما در این بین چالشی که پیش روی اصناف قرار دارد، چک‌های برگشتی است که به دلیل ضربه‌های اقتصادی کرونا روی دستشان باقی مانده است.

علیزاده تاکید کرد: کسبه و اصناف معتقد هستند در تعطیلی ما پای کار آمده ایم اما انتظار است که همکاری‌ها دوطرفه باشد و اگر دولت نمی تواند تسهیلات بدهد، در هزینه آب، برق، گاز و مالیات به کسبه کمک کند.

وی یادآور شد: مقابله با کرونا نیاز به تعطیلی تمامی مشاغل و دستگاه‌ها دارد و در شرایطی که بانک‌ها و ادارات فعال هستند و کسبه بازار تعطیل می‌شوند فقط اصناف ضربه می خورند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها