نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی بر پیگیری حقوق کارگران تاکید کرد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه پرداخت نکردن حقوق کارگران بی وجدانی است، گفت: حقوق کارگران باید پیگیری شود.

به گزارش “پیام خاوران، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در دیدار با متولیان و تشکل‌های امور کار و کارگری استان خراسان جنوبی ضمن تبریک ایام ولادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه السلام) و هفته کار و کارگر اظهار داشت: مسئله کار و کارگر در دو مرحله عنوان می‌شود، اول در مرحله عام آن که یک بحثی است در جهان شناسی و انسان شناسی، به طوری که شما به هر مصنوعی نگاه کنید، چهار علت دارد، علت مادی، فاعلی، سوری و قائی که در همه موضوعات و تجهیزات انطباق دارد.

وی افزود: علت مادی این مصنوعات همان مواد اولیه تشکیل دهند آن است، علت صوری آن این است که در یک قالب خاصی قرار بگیرد و شکلی داشته باشد، علت فاعلی آن هم فرد انجام دهنده و درست کننده این مصنوعات است، علت قائی آن نیز این است که برای چه ساخته می شود.

امام جمعه بیرجند گفت: این علل در بدن انسان نیز وجود دارد، پیکر انسان مواد تشکیل دهنده ای دارد، در این بدن مواد تشکیل دهنده‌ای است که به شکلی سر هم شده اند، این بدن نیز دارای مخلوقی است که انسان را خلق کرده است و علت قائی آن نیز این است که هدف از خلق این اعضا در بدن چیست؟

وی افزود: همه این موضوعات دلیل دارند، این دلایل هدف خلقت است، تمام اعضای بدن برای کار آفریده شده است، به دلیل اینکه به فرهنگ بشر دستبرد شده و از تعلیمات انبیاء فاصله گرفته است، کار را فقط در بخور و نمیر می بینند، در حالی که این گونه نیست، کار زوایای مختلفی دارد که یکی از آن کسب روزی است، اما در دین کار عبادت است.

بیشتر بخوانید   توزیع ۱۵۰ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در خراسان جنوبی

عبادی ادامه داد: آنگاه یک هفته را هم می گذارند به اسم کار و کارگر، در حالی که اگر توانستیم تنها هفت دقیقه از مسائل کارگری بیرون رویم، یعنی از ساختمان استفاده نکنیم، کفش نپوشیم، روی فرش راه نرویم و دیگر خدماتی که ارائه می شود، آنگاه می توان به معنی خاص کارگر توجه داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: این فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر است که پشتیبانی و رفع موانع کنید، حالا ما اگر به وجدان خود بازگردیم، که کار بسیار مشکلی نیز هست، می‌بینیم هستند افرادی که از نعمات رفاهی بسیاری استفاده می‌کنند، اما حقوق معوقه کارگران را نمی‌دهند، در حالی که کارگران و کارفرمایان ولی نعمت ما هستند، هرچه داریم محصول کار کارگر است، از همه امکانات استفاده می‌شود، امکاناتی که محصول دست کارگران است، در حالی که خود کارگران نمی‌توانند از این امکانات استفاده کنند و این خیلی بی وجدانی است.

کارگران اسیر بی توجهی ها شده‌اند

عبادی افزود: رهبر فرزانه انقلاب بارها فرموده‌اند از این ولی نعمت‌های خود پشتیبانی کنید، ملاحظه می‌کنید ما همه از کارِ کارگر برخورداریم، اما کارگران اسیر بی توجهی ها شده‌اند، مانع که نمی‌توان گفت، بلکه سدهای عظیمی جلوی این قشر را گرفته اند، تمام این ساختما‌‌ها، تجهیزات و مزارعی را که می‌بینید محصول دست کارگر است، ولی نسبت به پرداخت حقوق آنها بی معرفتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: خیلی سعی کنید که حقوق این طبقه را بگیرید، خود آنان که نمی تواند بگیرند، در پیچ و خم‌های زندگی و قسط های بانکی گیر کرده‌اند، سر کار هستند اما حقوق آنان معوقه است، خودشان جرأت گرفتن حقوق خود را ندارند، چرا که اخراجشان می کنند، لذا شما باید به آنها کمک کنید، چرا که پیامبر دست این قشر را بوسید، یک هفته به اسم کارگران نیست، همه ی عمر ما برای کارگران است.

بیشتر بخوانید   مانور سراسری اصلاح ولثاژ شبکه های توزیع برق در خراسان جنوبی برگزار شد

عبادی گفت: متاسفانه تفکرهای لیبرالی و خودپرستی باعث شده است کارگران به این روز افتاده‌اند، این یک مسئله بین المللی است، اصل این مشکلات از کشورهای غربی است که نفوذ آنها در کشور ما باعث این مشکلات شده است، سعی کنید گره کار مشکلات کارگران را باز کنید، از آنها پشتیبانی کنید.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها