۷۸ زندانی جرائم غیرعمد خراسان جنوبی چشم انتظار سخاوت و همدلی‌ مردم هستند

قرار است عصر امروز هفدهمین جشن گلریزان به منظور آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در استان برگزار شود که در این جشن امید ۷۸ زندانی جرائم غید عمد به خیرانی است که بذر محبت بکارند.

به گزارش  “پیام خاوران” سال‌های سال است که همسری منتظر شنیدن صدای زنگ است، صدای زنگی که وقتی در را باز می‌کند، چهره همسرش را از پشت در ببیند، سال‌های سال است که زهرای ۴ ساله شب‌ها به هنگام خواب آرزو می‌کند تا پدر را در خواب ببیند.

زهرا سنش کم است و از روزی که به دنیا آمده پدر را ندیده و وقتی هم اعضای خانواده برای ملاقات پدر می‌روند، او را با خود نمی‌برند تا فضای تلخ زندان در ذهن کوچکش ثبت نشود، به او وعده داده‌اند که پدر از مسافرت باز می‌گردد، حال زهرا که ازبدو تولد تاکنون که  ۴ ساله شده پدرش را ندیده است همانند مادر منتظر شنیدن صدای زنگ خانه است که پشت در چهره پدر باشد.

 

بیشتر بخوانید:

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با مشارکت بنیاد مستضعفان

۴۱ زندانی جرائم غیرعمد از محل نیات واقفان آزاد می شوند

ماجرا از یک تصادف غیر عمد شروع شد، تصادف غیر عمدی که به دلیل بیمه نبودن خودرو و خسارت زیادی که برجای گذاشت سبب شد پدر زهرا چندین سال از عمرش را پشت میله‌های زندان سپری کند.

امثال خانواده زهرا کم نیستند، حکایت زندانیان جرائم غیر عمدی که داستان هر کدامشان غم انگیزتر از دیگری است، یکی برای مهریه، دیگری برای نفقه، یکی تصادف غیر عمد، دیگری بدهی مالی و… هرکدامشان خانواده‌هایی دارند که مدت‌هاست در انتظار آزادی سرپرست خود هستند.

رمضان که می‌شود، خانواده زندانیان جرائم غیر عمد منتظرند تا دستانی با سخاوت، دل‌های آنها را شاد کند.

آری امروز ۱۶ ماه مبارک رمضان قرار است یک اتفاق بزرگ در خراسان جنوبی رقم بخورد، باران بخشندگی در هفدهمین جشن گلریزان در خراسان جنوبی عصر امروز رقم می‌خورد اما به دلایل شرایط کرونا این برنامه به صورت مجازی برگزار و از طریق صداوسیما بصورت زنده پخش خواهد شد.

بیشتر بخوانید   11 پروژه برق رسانی در بیرجند به بهره برداری رسید

قرار است خیران در هفدهمین جشن آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بار دیگر همدلی خود را نشان دهند، آری چیزی نمانده است تا یک قرار عاشقانه، قراری که قرار است بذرهای امید را در دل ۷۸ زندانی جرائم غیر عمد در خراسان جنوبی را بکارد و چندین خانواده که سالیان سال است منتظرند تا عزیرانشان از راه درآیند را شاد کند.

چیزی باقی نمانده است تا خلق یک حماسه ای دیگر، حماسه ای از جنس همدلی و سخاوت، حماسه ای که بالی برای پرواز دوباره آرزوها و نور چراغی برای روشن شدن چراغ خانه‌ها می شود، جشنی که قرار است گره کور سال‌های دلتنگی خانواده‌های زندانیان جرائم غیر عمد را باز کند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه خراسان جنوبی با بیان اینکه عصر امروز هفدهمین جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در استان برگزار می‌شود گفت: در حال حاضر ۷۸ زندانی جرائم غیر عمد دوران حبس خود را در زندان‌های استان سپری می‌کنند که از این تعداد ۴۰ نفر بدهکار مالی، ۳۵ نفر برای مهریه و سه نفر زندانی دیه هستند.

جدیدترین خبرهای استان و کشور را در کانال تلگرامی پیام خاروان دنبال کنید (کلیک کنید)

غلامرصا حسین پور افزود: بدهی این زندانیان در مجموع ۱۹ میلیارد تومان است و ۳ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد زن هستند که امسال  از مردم می‌خواهیم در هفدهمین جشن گلریزان که ساعت ۱۷، نهم اردیبهشت به صورت زنده از شبکه خاوران پخش خواهد شد کمک کنند و ما آماده دریافت هدایای مردم هستیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ از هم اکنون آماده دریافت کمک‌های مردمی برای آزادی ۷۸ زندانی جرائم غیرعمد است.

بیشتر بخوانید   مشکلات مختلف به دلیل ضعف بصیرت است

حسین پور افزود: در جشن گلریزان سال گذشته، خیران ۳۵۰ میلیون تومان کمک کردند که در کنار کمک‌های ستاد دیه و تسهیلات، زمینه آزادی ۱۲۴ زندانی جرائم غیر عمد فراهم شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها