ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق حفاظت شده خراسان جنوبی جرم محسوب می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ممنوع و جرم محسوب می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حسن اکبری صبح امروز با اشاره به قوانین حوزه محیط زیست (بند د ماده ۱۰ قانون شکار وصید ، ماده ۱۶ قانون حفاظت خاک و ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ) ورود و چرای غیرمجاز دام در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست را ممنوع و جرم اعلام کرد.

وی با ابراز نگرانی از ورود دام های غیر مجازجهت تعلیف در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه گفت: متاسفانه منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه تنها زیستگاه حفاظت شده قوچ اوریال در شرق کشور طی هفته های گذشته شاهد حضور تعداد زیادی دام غیر مجاز بوده که اگر مسئولین امر برای چالش بوجود آمده در منطقه چاره اندیشی نکنند لطمات سنگینی هم به منطقه وارد خواهد شد و هم مردم محلی حاشیه منطقه متضرر خواهند شد.

مدیرکل حفاظت زیست خراسان جنوبی با اشاره به خشکسالی موجود در مناطق و کاهش شدید رویش پوشش گیاهی، از بین رفتن پوشش گیاهی موجود ،کمبود شدید علوفه برای حیات وحش منطقه، سرایت بیماری های واگیر دار به حیات وحش، خسارت وحوش به مزارع و باغات کشاورزان و در نهایت نارضایتی جوامع محلی را از جمله خطرات حضور دام های غیر مجاز در منطقه خواند.

اکبری از دامداران خواست قبل از اعمال قانون با رعایت حدود از چراندن دام های خود در این مناطق خودداری کنند و لاز م است برای خروج دام های خود از منطقه هرچه سریعتر اقدام کنند.

وی اظهار کرد: دامداران تعلف غیر مجاز یقین بدانند در صورت مشاهده از سوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست، بدون هیچ اغماضی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید   1250پروژه گازرسانی درخراسان جنوبی به بهره برداری رسید

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها