احتمال وقوع سیلاب و رواناب تا ۴۸ ساعت آینده در خراسان جنوبی ادامه دارد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه احتمال وقوع رواناب و سیلاب تا صبح چهارشنبه وجود دارد از مردم خواست به توصیه های پیشگیرانه برای کاهش خسارت توجه کنند.

به گزارش “پیاتم خاوران”، جواد نخعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم از سفرهای غیر ضرور درون و برون شهری حذر کنند و  از صعود به ارتفاعات و اسکان در بستر  رودخانه ها  و چرای دام در  کوهپایه ها خودداری کنند.

وی توصیه کرد: نسبت به استحکام سازه های گلخانه ای و ساختمانی و تابلوهای تبلیغاتی اطمینان حاصل کنید و همچنین احتمال خسارت به قنوات هم وجود دارد.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی امروز و امشب کاهش هوا را در استان داریم افزود: پس از آن شاهد تغیر محسوس هوا و افزایش آن از روز سه شنبه خواهیم بود.

نخعی یادآور شد:‌ بیشترین بارش باران در  ایستگاه باران سنجی خنگ شهرستان بیرجند با ۳۰ میلیمتر باران ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی در مناطق جنوبی، غربی و بخش مرکزی ثبت شده ادامه داد: بارش در نهبندان ۲۰ میلیمتر، طبس ۱۶ میلیمتر قاین ۸ میلمیتر و خوسف ۱۴ میلیمتر گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی تصریح کرد: براساس داده های نقشه برداری و تصاویر ماهواره ای به تناوب تا روز چهارشنبه وزش تند باد و باد شدید در شهرها و رعد و برق و احتمال  تگرگ در کوهپایه های استان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   معرفی سرپرست جدید هیات اسکیت خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها