بیرجند در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار دارد/ پوشش کامل واکسیناسیون پرسنل درمان در خراسان جنوبی

ویروس هزار چهره کرونا همچنان در استان خراسان جنوبی  جولان می دهد و شهرستان بیرجند در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار دارد.

به گزارش “ پیام خاوران ” ، آخرین نقشه وضعیت کرونا (سفید، زرد، نارنجی و قرمز) شهرستان های خراسان جنوبی  (مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) حکایت از جولان این ویروس هزار چهره می دهد.

در حال حاضر شهرستانهای بیرجند ونهبندان در وضعیت قرمز (خیلی پر خطر) قرار دارند و شهرستانهای فردوس،طبس،قائنات،زیرکوه، سربیشه نقاط نارنجی ( پرخطر )هستند.

بر اساس این گزارش نقاط زرد  با خطر متوسط شهرستانهای بشرویه،سرایان،درمیان،خوسف در نقشه جلب نظر می کند ونقاط آبی( خطرکم) و هیچ نقطه کم خطر در استان خراسان جنوبی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه های حاد تنفسی در شهرستان ها ممکن است و  شهرستان بیرجند در وضعیت بحرانی شیوع کرونا قرار دارد، اما نحوه اجرایی محدودیت ها همچنان همانند شهرهای قرمز خواهد بود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند با اشاره به وضعیت واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در خراسان جنوبی گفت: ۱۶ هزار و۸۵۵ دز از واکسن های اسپوتنیک، بهارات،سینوفارم و آسترازنکا به استان وارد شده است که از این تعداد۹ هزار و۸۸۷دز  تا ۱۲ اردیبهشت ماه به افراد واجد شرایط بر اساس برنامه راهبردی در گروه اول و گروه دوم تزریق شده است.

 شریف زاده اظهارکرد: تعداد کل افرادی که تاکنون یک نوبت واکسن دریافت کردند۸هزار و۵۸ نفر هستندکه ۲ هزار ۳۳۳ نفر واکسن اسپوتنیک نوبت اول، ۶۵۰ نفر بهارات نوبت اول، یک هزار۲۲۲ نفر سینوفارم نوبت اول و۳هزار و۸۵۳ نفر واکسن آسترازنکا نوبت اول را دریافت کردند.

وی بیان کرد: تقریبا پوشش واکسیناسیون پرسنل درمان به صددرصد نزدیک شده و برای قالب افرادی که تمایل به تزریق واکسن داشته اند واکسیناسیون انجام شده است.

بیشتر بخوانید   ۶۳۱ واحد مسکن اقشار کم‌درآمد در خراسان جنوبی ساخته شد

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری وکنترل کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی بیرجند گفت: در حوزه بهداشت نیز تا پایان هفته آینده کسانی که تمایل به واکسیناسیون داشته باشند واکسیناسیون را کامل خواهیم کرد.

 شریف زاده با بیان اینکه واکسیناسیون سالمندان هم در هفته جاری آغازشده و در هفته آینده هم ادامه خواهد یافت اظهارکرد: در ابتدا گروه سنی بالای ۸۰ سال و بعد از آن گروه سنی پایین تر در دستور کار تلقیح واکسن قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/۲۵۰

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها