بزرگترین سازه آبخیز داری مرزی خراسان جنوبی آبگیری شد

در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در خراسان جنوبی بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان آبگیری شد.

به گزارش “پیام خاوران“، بارندگی‌های چندروز اخیر در شهرستان‌های استان خراسان جنوبی موجب لطافت و کاهش آلودگی هوا و خشنودی مردم این مناطق شد.

این بارندگی‌ها که پس از ماه‌ها کم آبی نازل شد با وجود خسارت‌هایی که بر جای گذاشت شادمانی مردم و کشاورزان این شهرستان‌ها را در پی داشت و سبب آبگیری سازه‌ها در استان شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: در پی بارندگی‌های چند روز گذشته در خراسان جنوبی بزرگترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دهستان لانو واقع در مرز مشترک ایران و افغانستان آبگیری شد.

علیرضا نصرآبادی از پیشرفت ۶۰ درصدی بزرگترین سازه آبخیزداری دهستان بانو خبر داد و افزود: در حالی که این سازه با پیشرفت ۶۰ درصدی در حال ساخت است آبگیری شد و کشاورزان این منطقه را شاد کرد.

وی بیان کرد: این سازه آبخیزداری با حجم آبگیری ۷۰ هزار مترمکعب، بزرگترین سازه آبخیزداری در حال اجرا در خراسان جنوبی است که با همکاری قرارگاه عملیاتی شهید ناصری و اداره کل منابع طبیعی ساخته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: گفتنی است سازه آبخیزداری دهستان لانو می‌تواند باعث افزایش دبی ۷ قنات شود.

وی به مزایای این سازه اشاره کرد و یادآور شد: ۷ آبادی با جمعیت یک هزار و ۷۰۰ خانوار از روستا‌های پایین دست این سازه از مزایای اجرای این سازه آبخیزداری بهره‌مند می‌شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   میراث طبیعی |چشمه مرتضی علی طبس؛ میراثی کهن وطبیعی در کویر ایران

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها