۳ واحد فرآوری طلای خراسان جنوبی امسال بهره برداری می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ۳ واحد فرآوری و استحصال طلای استان در سالجاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش “پیام خاوران“، عباس جرجانی با بیان این مطلب در اولین جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: با توجه به ذخایر و عیار مناسب معادن طلای استان ایجاد واحدهای فرآوری طلا در جوار این معادن ضروری بود که هر سه طرح در این خصوص پیشرفت مناسبی را دارند.

وی ادامه داد: در یکی از این واحدها ماشین آلات کاملا نصب و تولید آزمایشی محصول انجام شده و با توجه به نمونه گیری محصول، این واحد به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در یکی دیگر از این سه طرح استحصال طلا، ماشین الات وارد سایت شده و آماده برای نصب است و در واحد دیگر نیز بخشی از ماشین الات در حال نصب و بخشی در حال انتقال به سایت است.

دبیر شورای معادن استان با اشاره به ظرفیت مناسب ایجاد شده در این بخش افزود: با راه اندازی سه واحد فرآوری طلا در جوار معادن قطعا ارزش افزوده و اشتغال مناسبی برای استان و شهرستان های خوسف و نهبندان ایجاد خواهد شد.

 جرجانی با اشاره به پیگیری برای ایجاد شهرک تخصصی طلا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در استان بیان کرد: مجموعه سازمان برای ایجاد شاخه های پایین دستی واحدهای فرآوری طلا برای تبدیل شمش به محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر برای جلوگیری از خروج شمش طلا از استان نهایت تلاش خود را خواهد کرد.  

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تاکید کرد: پیگیری ها و حمایت های لازم برای راه اندازی این واحدها از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط در استان صورت گرفته و حمایت‌ها در این مسیر کماکان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید   توصیه یک پزشک عفونی: بیماران کرونایی دیرهنگام به بیمارستان مراجعه نکنند

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها