۴۰ معدن راکد در خراسان جنوبی احیا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعالسازی و احیای حدود ۴۰ معدن راکد و غیرفعال در سطح استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران” ، عباس جرجانی در حاشیه بازدید از معادن شهرستان بیرجند اظهار داشت: طی ۶ سال گذشته معادنی در سطح استان به دلایل مختلفی راکد و غیر فعال و یا نیمه فعال بوده  که با پیگیری های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون حدود ۴۰ واحد از این معادن به چرخه تولید بازگشتند.

دبیر شورای معادن استان با بیان اینکه جلسات متعددی با حضور بهره برداران برای این منظور برگزار شده است ادامه داد: معادن فعال شده از سوی این بهره برداران در زمینه زغال سنگ، مس، طلا، سنگ‌های گرانیتی، تراورتن، بنتونیت، خاک صنعتی، منیزیت و … فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر ضرورت فعالسازی هر چه سریعتر سایر معادن راکد از سوی بهره برداران در سطح استان تصریح کرد: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان از سال گذشته با جدیت از سوی این سازمان آغاز شده و در حال پیگیری و انجام است. 

جرجانی بیان کرد: این مهم با برگزاری جلسات تعیین تکلیف با حضور بهره برداران به منظور فعالسازی مجدد معادن، برگزاری مزایده های عمومی و همچنین آزادسازی محدودهای معدنی به منظور ورود سرمایه گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستور کار جدی این سازمان در سالجاری نیز است.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: خراسان جنوبی در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

بیشتر بخوانید   افزایش ۴۰۰ کیلووات به تولید برق خورشیدی خراسان جنوبی
چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها