مبادی ورودی و خروجی خراسان جنوبی مسدود می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ممنوعیت سفر در تمام مسیرهای کشور، مبادی ورودی و خروجی استان مسدود می شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهارکرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت، مسافرت در کلیه مسیرهای کشور ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه، ورودی و خروجی های کلیه شهرها به ویژه مبادی اصلی استان با هر رنگ بندی، مسدود است.

به گفته وی؛ فرمانداران باید با کمک نیروی انتظامی، بسیج، سپاه پاسداران، ارتش و همه ظرفیت های ممکن، مانع از رفت و آمد شوند.

استاندار با اشاره به جریمه های تعیین شده برای متخلفان گفت: بر اساس مصوبات قبلی، متخلفین در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای قرمز، یک میلیون تومان جریمه می شوند.

ملانوری افزود: بر اساس مصوبه امروز ستاد ملی، ورود به شهرهای زرد هم ۵۰۰ هزار تومان جریمه به همراه دارد.

وی بر رعایت مصوبات ستاد ملی و پرهیز از ترددهای بین شهری در این ایام تأکید کرد.

استاندار رفع محدودیت فعالیت برای مشاغل گروه ۲ را از دیگر مصوبات امروز ستاد ملی عنوان کرد و گفت: از امروز و به مدت دو هفته، کلیه مشاغل گروه ۲ نیز مجاز به فعالیت می باشند.

ملانوری تأکید کرد: صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی باید بر فعالیت دوباره واحدهای صنفی نظارت جدی تری داشته باشند تا دوباره گرفتار معضلات دیگری نشویم.

وی متذکر شد: تخلفات احتمالی در وهله اول با راهنمایی و ارشاد تذکر داده شود و درصورت تکرار برخورد قاطع صورت گیرد.

بیشتر بخوانید   توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی بین اتباع خارجی آسیب پذیر در خراسان جنوبی 

استاندار به درخواست و مطالبه برخی از ورزشکاران برای بازگشایی باشگاه های ورزشی اشاره کرد و گفت: بعد از طرح این موضوع در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و اعلام نظرات همه اعضا به این جمع بندی رسیدیم که باشگاه های ورزشی چون در گروه شغلی ۳ قرار دارند، شامل محدودیت ها می شوند و اجازه فعالیت ندارند.

ملانوری تصریح نمود: بر اساس تصمیم ستاد کرونا، اداره کل ورزش و جوانان باید فهرست کلیه ورزشکارانی که برای حضور در مسابقات کشوری، منطقه ای و بین المللی نیاز به تمرین دارند را به کمیته امنیتی اعلام نماید.

وی ادامه داد: این افراد می توانند با رعایت کامل پروتکل هایی که دانشگاه علوم پزشکی تعریف می کند، در ساعت مشخص و در سالن های ورزشی دارای تهویه مناسب و از قبل تعیین شده به تمرین بپردازند.

به گفته وی؛ فهرست سالن های ورزشی و افراد باید به ستاد کرونا اعلام گردد.

استاندار با تأکید بر این که ورود و خروج افراد در مرزهای استان نیز ممنوع است، گفت: با عنایت به مصوبه ستاد ملی و ستاد استانی، به جهت مدیریت شرایط و ممانعت از ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی، تردد در مرز ممنوع می باشد.

ملانوری اظهار داشت:افرادی که الزام در ورود به کشور دارند، صرفاً از طریق مکاتبه کنسولگری اجازه تردد خواهند داشت.

وی تأکید کرد: ورود افرادی که کنسولگری اعلام می کند، بعد از پایش و بررسی در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، انجام تست کرونا و اعلام از طریق معاونت سیاسی بلامانع است.

استاندار به مصوبه جلسات قبلی ستاد کرونا اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد، مسئولیت هرگونه تخطی و تخلف در هر حوزه ای، با دستگاه اجرایی مرتبط می باشد.

بیشتر بخوانید   دو شهر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا/اعمال محدودیت های عید فطر

ملانوری ادامه داد:دستگاه هایی که در هر زمینه ای پروتکل شکنی کرده اند، باید طی مکاتبه معاونت سیاسی، علت  این تخلف را پاسخ گویند.

وی تأکید کرد: ما بارها عنوان کرده ایم که دوست داریم همه مراسمات با شکوه برگزار شود اما چون سلامت مردم در اولویت است و برای ما مهم می باشد، لذا دستگاه های خاطی تذکر می گیرند.

به گفته وی؛ برگزاری برخی مراسم در محیط های مسقف، با جمعیت زیاد و بازه زمانی ۴-۵ ساعته خلاف مصوبات ستاد کروناست و قطعاً تذکر به همراه دارد.

استاندار ضمن تشکر از همراهی های سپاه در طرح شهید سلیمانی، متذکر شد: با توجه به تأثیر طرح شهید سلیمانی در بیماریابی و قرنطینه، این طرح با قدرت و قوت هر چه تمام تر باید ادامه پیدا کند.

ملانوری اظهار داشت: کمک های مؤمنانه که نتایج خوبی هم به همراه داشت باید به همین روال دنبال شود تا به آسیب دیده های از بیماری کرونا، قدری کمک شود.

وی از مصوبات جلسه ویژه بررسی مشکلات اصناف در دوران کرونا گفت و معاونت هماهنگی امور اقتصادی را به پیگیری این مصوبات تا حصول نتیجه کامل مکلف کرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها