دو شهر خراسان جنوبی در وضعیت قرمز کرونا/اعمال محدودیت های عید فطر

دبیر ستاد دانشگاهی کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در قاین و نهبندان گفت: در تعطیلات عید فطر ترددهای بین شهری نیز در استان ممنوع خواهد بود.

به گزارش “پیام خاوران“، غلامرضا شریف‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی شهرهای قاین و نهبندان در وضعیت قرمز و شهرهای بیرجند، طبس، فردوس و زیرکوه در وضعیت نارنجی و خوسف و بشرویه، سرایان، سربیشه و درمیان نیز در وضعیت زرد هستند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناا در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه متأسفانه در خراسان‌جنوبی هیچ شهری در وضعیت آبی قرار ندارد، بیان‌کرد: در راستای حمایت از اصناف حتی در شهرهای قرمز و نارنجی نیز به مدت دو هفته علاوه بر گروه یک مشاغل گروه دو نیز اجازه فعالیت خواهند داشت تا بعد از آن روند بیماری بررسی شود.

شریف‌زاده با اشاره به ممنوعیت تردد در ایام تعطیلات عید سعید فطر ادامه‌داد: تردد حتی بین شهرهای درون یک استان از تاریخ ۱۲ ظهر سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه ممنوع خواهد بود تا خدای نکرده شاهد افزایش مجدد بیماری نباشیم.

وی گفت: خوشبختانه واکسیناسیون کادر درمان در مقابله با کرونا در خراسان‌جنوبی به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است و تنها کسانی در بین کادر درمان واکسینه نشده‌اند که خودشان به دلایلی تمایلی برای واکسیناسیون در برابر کرونا نداشته‌اند.

دبیر ستاد دانشگاهی و پیشگیری از کرونا در خراسان‌جنوبی گفت: کسانی که حتی دوز دوم واکسن را زده‌اند باید مراعات پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند چرا که حتی اگر خودشان در برابر کرونا ایمن شده باشند ممکن است حامل ویروس بوده و به دیگران منتقل کنند.

شریف‌زاده اظهار کرد: از طرف دیگر هیچ واکسنی به صورت صد در صد ایمنی ایجاد نمی‌کند ولی بی شک مرگ و میر ناشی از کرونا را به شدت کاهش خواهد داد.

بیشتر بخوانید   ٣٦ روستای استان خراسان جنوبی به شبكه ملی اطلاعات پیوست

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها