احتمال وقوع روان آب در برخی نقاط خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در ۲۴ ساعت آینده احتمال وقوع رگبار و رعد و برق، صاعقه و روان آب در برخی مناطق خراسان جنوبی دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش “پیام خاوران“، جواد مخعی صبج امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی امروز و فردا و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب وزش باد شدید لحظه‌ای، همراه با گرد و خاک و رگبار و رعد و برق قابل پیش بینی است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت امکان برخورد صاعقه در مناطق مرتفع و بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای رخ خواهد داد، افزود: با توجه به رگباری بودن بارش ها احتمال وقوع روان آب به صورت محدود و نقطه‌ای در برخی نقاط استان دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه به لحاظ دمایی امروز روند دما کاهشی خواهد بود، گفت: در شبانه روز گذشته سربیشه و زهان و قائن با کمینه دمای ۱۴ درجه سانتی گراد سردترین و ایستگاه‌های نهبندان و دهسلم با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی گراد گرم‌ترین نقاط استان گزارش شده اند.

نخعی با بیان اینکه تپه طاق طبس با ۱۴ میلیمتر بیشترین میزان بارش را در شبانه روز گذشته داشته است افزود: از ایستگاه‌های درمیان نیز حدود ۴ میلیمتر، محمدآباد پسکوه ۳ میلیمتر، قائن، اسفزار، فتح آباد خضری، خلف و رقه حدود ۲ میلیمتر، خضری و آرین شهر و بشرویه ۱ میلیمتر و از ایستگاه‌های زیرکوه، آویز، علی آباد زارعین، سربیشه، دیهوک و ده محمد و طبس بارش کمتر از یک میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی عنوان کرد: نوسانات دما در مرکز استان نیز بین ۱۷ و ۳۱ درجه سانتی گراد ثبت شده است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   ژنتیک شتر در خطر انقراض

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها