تفاهم‌نامه توسعه خدمات درمانی در شهر مود خراسان جنوبی امضا شد

تفاهم‌نامه سه‌جانبه برای ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و ۲ واحد پانسیون پزشک در شهر مود خراسان جنوبی با مشارکت خیرین به امضا رسید.

به گزارش “پیام خاوران“، این تفاهم‌نامه صبح امروز بین دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بانک کشاورزی و مجمع خیرین سلامت برای ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و ۲ واحد پانسیون پزشک در شهر مود به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در محل دانشگاه علوم پزشکی امضا و مبادله شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این نشست گفت: بیش از یک سال از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و کشور ما یکی از کشورهایی بود که تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت.

محمد دهقانی افزود: حوزه سلامت در پیک‌های مختلف بیماری، روزهای سختی را پشت سر گذاشت و اخیرا با شروع پیک چهارم ۳۰ استان به طور همزمان درگیر کرونا شدند و حجم بسیار زیادی از موارد مثبت شناسایی و تعداد زیادی از بیماران بستری شدند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه با تجربیاتی که طی پیک‌های گذشته به دست آمد و تمهیداتی که درخصوص تامین تجهیزات درمانی و پروتکل‌ها در سطح کشور اندیشیده شد، این پیک علی‌رغم موارد مثبت بسیار زیاد شکسته و روند نزولی آن در کشور شروع شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: علی‌رغم پیش‌بینی‌ها درخصوص افزایش بسیار زیاد موارد ابتلا و مرگ و میر در پیک‌های سوم و چهارم، خوشبختانه به آن پیش‌بینی نرسیدیم هرچند در بسیاری از کشورهای دنیا به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه سلامت هزینه نیست و سرمایه‌گذاری است افزود: خود و خانواده ما روزی به این خدمت نیاز پیدا می‌کنیم که این مقوله ضرورت نگاه ویژه به حوزه سلامت را دوچندان کرده است.

دهقانی گفت: پیش از کرونا بارها و بارها شاهد بودیم همکاران ما در بانک کشاورزی به حوزه سلامت از هیچ کوششی فروگذار نکردند و امروز هم تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین بانک کشاورزی، مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای ساخت یک واحد آزمایشگاه تشخیص طبی و ۲ واحد پانسیون پزشک در شهر مود منعقد شد تا به زودی مرکز خدمات جامع سلامت مود تکمیل شود و بتوانیم با تجهیز آن، خدمات بیشتری را به مردم این منطقه ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید   پرواز 15 مرداد تهران - طبس لفو شد

مدیر امور شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی هم گفت: بانک کشاورزی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود خدمات خوبی از جمله کمک به آموزش و پرورش درخصوص ساخت مدرسه، بسته‌های کمک آموزشی، تهیه جهیزیه برای افراد نیازمند، کمک‌های نقدی مومنانه، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به هم‌استانی‌ها ارائه کرده است.

حسین مودی افزود: احداث مرکز جامع سلامت شهر مود یکی از مواردی است که در این سه سال گذشته شروع کردیم و سال ۹۶ کلنگ‌زنی مرکز خدمات جامع سلامت شهر مود شروع شد و سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: همان زمان احساس شد در کنار مرکز جامع سلامت، نیاز به آزمایشگاه است تا اینکه در آبان سال گذشته در سفری که مدیرعامل بانک کشاورزی در معیت وزیر جهاد کشاورزی به خراسان جنوبی داشتند، موافقت اولیه اخذ و پیگیری‌های جدی انجام شد که بهمن سال گذشته موافقت بانک مرکزی اخذ و قرار شد ۱۰ میلیارد ریال برای احداث این آزمایشگاه و پانسیون از طرف بانک کشاورزی هزینه شود.

رییس مجمع خیرین سلامت خراسان جنوبی نیز گفت: بانک کشاورزی از بدو راه‌اندازی مجمع خیرین در خراسان جنوبی در کنار مجمع بوده است.

سید محمود حسینی افزود: امیدواریم این مسئولیت اجتماعی ادامه داشته باشد و بتوانیم کارهای بیشتری را در حوزه سلامت استان خراسان جنوبی انجام دهیم.

عملیات اجرایی این پروژه با مساحت ۲۵۰ متر مربع و اعتبار ۱۵ میلیارد ریال بعد از ماه رمضان آغاز می‌شود و پیمانکار متعهد شده که طی ۱۸ ماه نسبت به تحویل پروژه اقدام کند همچنین تجهیز آزمایشگاه و پانسیون به عهده دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.

۱۰ میلیارد ریال بانک کشاورزی، سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مجمع خیرین سلامت و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید   سردار شریف:‌ دشمن بداند اگر دست از پا خطا کند قدرت واقعی و انباشته شده جمهوری اسلامی را خواهد دید

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها