معدن هیرد به جمع تولیدکنندگان شمش طلا می پیوندد

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: با بهره برداری از کارخانه شمش طلا در هیرد، شاهد ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در خراسان جنوبی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران افزود: عملیات اجرایی کارخانه فرآوری طلای هیرد با هدف ایجاد ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا از خرداد ماه سال ۹۸ با استفاده از توان بخش خصوصی آغاز و با افتتاح و بهره برداری از معدن و کارخانه طلای هیرد برای حدود ۲۰۰ نفر در منطقه کمتر توسعه یافته خراسان جنوبی، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

طاهرزاده با اشاره به میزان تولید شمش طلا در مجتمع موته به عنوان قدیمی ترین تولیدکننده شمش طلا گفت: در راستای تولید پایدار اقدامات لازم در جهت بهره برداری از معدن طلای دره اشکی در سال جاری در دست انجام می باشد و برنامه ریزی تولید حداقل ۳۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال ۱۴۰۰ از این مجتمع پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح جامع طلا به عنوان نقشه راه از اهمیت ویژه ای برخوردار است که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در حال اجرا می باشد و برنامه ریزی گردیده است که در سال جاری این طرح ارایه شود.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه صرفا بخش کوچکی از تقاضای طلای کشور توسط معادن داخلی تامین می شود، لذا توجه به سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف و بهره برداری از ذخایر طلا جزو اولویت های دولت و ایمپاسکو می باشد.

بیشتر بخوانید   صعود ده پله‌ای هیئت گلف استان خراسان جنوبی

طاهر زاده با اشاره به شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به عنوان یکی از شرکت های تابعه ایمیدرو گفت: این شرکت در سال ۹۹ موفق به تولید ۱۰۴۱ کیلوگرم شمش طلا و رشدی معادل ۳۰ درصد نسبت به سال ۹۸ شده که پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ میزان تولید در این شرکت از جهش قابل توجهی برخوردار باشد.

منبع: معدن ۲۴

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها