۱۳۶۴ پایگاه جمع آوری فطریه و کفاره در خراسان جنوبی برپا می‌شود

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و دبیر ستاد زکات استان از برپایی یک هزار و ۳۶۴ پایگاه ثابت و سیار جمع آوری فطریه و کفاره مردم خراسان جنوبی همزمان با عید سعید فطر خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، رضا سلم آبادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متولی امر جمع آوری و هزینه کرد زکوات بر عهده شورای زکات مستقر در کمیته امداد است.

وی با بیان اینکه مومنین می‌توانند مبالغ فطریه و کفارات خود را به صنادیق دارای آرم شورای زکات واریز کنند افزود: با توجه به شرایط به وجود آمده در خصوص ویروس منحوس کرونا مومنین می‌توانند از طریق روش‌های جایگزین به ویژه الکترونیکی اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و دبیر ستاد زکات خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف گذاری بر اساس ۴۰ درصد جمعیت استان ۳۲۷ هزار نفر جهت جذب زکات فطریه است بیان کرد: همچنین نظارت شرعی بر کفارات جهت خرید طعام صورت می‌گیرد.

سلم آبادی از برپایی یک هزار و ۳۶۴ پایگاه ثابت و سیار جمع آوری فطریه و کفاره مردم خراسان جنوبی همزمان با عید سعید فطر خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد ۲۷۳ پایگاه در مساجد و مصلی‌های نماز عید فطر، ۲۲۸ پایگاه درمیادین و معابر اصلی شهرها، ۱۳۷ پایگاه درمراکز نیکوکاری، ۴۵۹ پایگاه شورای زکات روستایی و ۲۶۷ پایگاه توسط موسسات خیریه برای جمع آوری زکات و فطریه مردم مستقر هستند.

وی همچنین از برپایی یک هزار و ۵۳۵ پایگاه در سال ۹۹ خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵۴ پایگاه در میادین و معابر اصلی، ۱۷۲ پایگاه در مراکز نیکوکاری، ۳۹۰ پایگاه در شورای زکات روستایی، ۳۸۱ پایگاه در مساجد و ۴۳۸ پایگاه در موسسات خیریه مستقر بودند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی و دبیر ستاد زکات خراسان جنوبی به فعالیت یک هزار و ۵۵۷ نفر نیروی انسانی در بحث جمع آوری زکات فطریه در استان اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان فطریه در استان جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید   ساخت بیمارستان روانی در خراسان جنوبی پیگیری شود

سلم آبادی به روش‌های پرداخت فطریه و کفاره مردم اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از کد دستوری #۵*۸۸۷۷*، تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷، مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir، مراجعه تلفنی و حضوری به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری و نرم افزارهای سنا، سکه، بله، بام و ایوا، مراجعه حضوری و تلفنی به دفاتر ۲۱ گانه کمیته امداد و ۱۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان از روش‌های پرداخت فطریه و کفاره هستند.

وی شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۶۸۴ را جهت پرداخت فطریه عام، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۶۷۹۵۰ را جهت پرداخت فطریه سادات، ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ را جهت پرداخت کفاره غیر عمد و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۸۴۴۹۲ را جهت پرداخت کفاره عمد عنوان کرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها