دو پایگاه جدید امداد و نجات هلال احمر در نهبندان احداث می شود

فرماندار نهبندان از احداث دو پایگاه جدید امداد و نجات در مزار سید علی و طبسین این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، مجید بیکی در دیدار با رییس جمعیت هلال احمر شهرستان و همکاران آن مجموعه به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ و هفته هلال احمر، بیان کرد: اگر رسته فعالیت های هلال احمر را در شهرستان در دو قسمت سازماندهی کنیم یک بخش آن مربوط به کمک های بشر دوستانه ای است که هلال احمر  دارد و همچنین فارغ از حوادث کمک رسانی ها ادامه دارد.

فرماندار نهبندان اشاره کرد: نذر آب ۳ در قالب همین فعالیت ها است و هم اکنون نیز در محدوده روستای چاه سالم از این نوع اقدامات بشر دوستانه در حال اجراست.

بیکی عنوان کزد: هلال احمر در موقعیت های دیگر همانند قبل، حین و بعد از حوادث آموزش و آمادگی دارد، لذا باید در هر روستا افرادی را  سازماندهی و آموزش دهند تا در موقعیت های مختلف بتوان از ظرفیت آن ها استفاده تا هزینه های عملیاتی کاهش و از عمق حادثه جلوگیری گردد.

وی گفت: هلال احمر در رسیدن به حوادث عملکرد و سرعت مناسبی دارد و این مجموعه در راستای وظایف محوله تلاش می کند‌. وی ادامه داد منشور اخلاقی و راهبرد هلال احمر نجات جان افراد در شرایط سخت است.

نماینده عالی دولت در شهرستان خاطر نشان کرد: شهرستان نهبندان شهرستان گسترده ای است و پایگاه های هلال احمر به دلیل زیاد بودن حوادث جاده ای، زلزله خیز بودن، سیل و صاعقه باید افزایش یابد.

فرماندار نهبندان ابراز داشت: دو مجوز جدید برای  ایجاد پایگاه هلال احمر در سال ۹۸ در مزار سیدعلی و طبسین پیگیری شد، که از مجموع پنج مجوز بعد از سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان، دو مجوز به نهبندان اختصاص یافت که سال گذشته تامین زمین با کمک خیرین انجام شد.

بیشتر بخوانید   احداث ۳۵ کیلومتر راه روستایی در خراسان جنوبی

بیکی اضافه کرد: در سال ۹۹ اعتباری علاوه بر چاهداشی، در مزار سیدعلی هم بر اساس توافقی که داشتیم ۵۰ درصد اعتبار شهرستانی و ۵۰ درصد اعتبار ملی به پروژه تزریق شود لذا باید پیگیری شود تا پایگاه مزار سیدعلی به لحاظ موقعیت مکانی آن پروژه هر چه سریعتر آغاز شود.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها