خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی آغاز شد

  • کدخبر: 26073
  • سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۰۰ - ۱۴:۵۹

تعاون روستایی خراسان جنوبی خرید تضمینی گندم در سال جاری را آغاز کرد.

به گزارش “پیم خاوران”، ضیائیان احمدی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال جاری قرارداد مباشرت حمل و خرید گندم فی مابین شرکت بازرگانی دولتی ایران و سازمان مرکزی تعاون روستایی و اتحادیه مرکزی تعاون روستایی ایران منعقد شده و براساس این قرارداد اتحادیه تعاون روستایی ایران و براین اساس در استان‌ها اتحادیه تعاون روستایی استان به عنوان مباشر خرید گندم در سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.
وی قیمت خرید هر کیلوگرم گندم را ۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: برنامه ریزی در خراسان جنوبی نیز برای خرید انجام شده و مراکز خرید روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۱۷ عصر آماده دریافت گندم از کشاورزان هستند.
به گفته مدیر تعاون روستایی استان خراسان جنوبی خرید گندم از کشاورزان تا پایان تابستان ادامه دارد.
وی گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۱۴ هزار تن گندم به صورت مشترک توسط ۱۵ مرکز خرید تشکل‌های تعاون روستایی در ۹ شهرستان و دوانبار مکانیزه خرید در بیرجند و قاین متعلق به اداره کل غله و بازرگانی دولتی ایران در استان خریداری شود.
ضیائیان احمدی افزود: بر خلاف سنوات گذشته که حمل گندم از مراکز خرید به انبار‌های اداره کل غله استان توسط شرکت‌های تعیین شده انجام میشد در سال جاری توسط شرکت‌های باربری استانی انجام می‌شود.
وی عنوان کرد: ۱۳ هزار و ۹۳۸ تن گندم فقط توسط تشکل‌های تعاون روستایی خریداری و مطالبات گندمکاران نیز به صورت کامل پرداخت شد.
منبع: صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی
انتهای پیام/ ۱۰۲
چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   آغاز شور عاطفه ها در ۱۲۳۷ پایگاه کمیته امداد استان خراسان جنوبی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها