معاون وزیر ورزش: نگرش‌ها در حوزه جوانان باید تغییر کند

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: نگرش‌ها در حوزه جوانان باید تغییر کند و وقتی دستورالعملی به دستگاه‌ها ارسال می‌شود پاسخگویی و دغدغه‌مندی دستگاه‌ها به عنوان یک وظیفه در برابر قشر جوان مورد توجه باشد.

به گزارش “پیام خاوران” محمدمهدی تندگویان شامگاه یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مجموعه تشکل‌های ما در سطح کشور باید خود فعال باشند.

وی با بیان اینکه تعدادی زیادی تشکل اسمی داریم که ثبت شده است افزود: تشکل‌ها باید خود را به این کشور ثابت کنند تا دیده شوند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تشکلی که نمی‌تواند فعالیت‌های خود را به درستی انجام دهد تشکل نیست بیان کرد: باید اقداماتی که انجام می شود هدفمند باشد، همچنین توزیع منابع در کار خیریه نیز باید هدفمند باشد.

تندگویان با اشاره به اینکه تشکل‌ها می‌توانند مشکلات خود را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کنند تصریح کرد: ۹۰ درصد شعار کاندیدا و نمایندگان در حوزه جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تشکل‌هایی که غیرفعال هستند خودشان قبل از اینکه دولت ورود پیدا کند وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از وجود ۳ هزار و ۷۰۰ تشکل در سطح کشور خبر داد و یادآور شد: انتقال تجربیات مبحث بسیار مهمی است که باید مدنظر تشکل‌ها قرار گیرد.

تندگویان با بیان مهارت‌آموزی از موضوعات اصلی کشور در تحقق اشتغال جوانان است اظهار داشت: مهارت اشتغال و زندگی در بین جوانان بسیار کم است و به همین دلیل آمار طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی بالا رفته است.

وی با تاکید بر اینکه دست‌اندرکاران نسبت به مهارت‌آموزی جوانان توجه بیشتری داشته باشند خاطرنشان کرد: در بحث مهارتی نیز ورود پیدا کردیم زیرا جوانان زندگی مشترک را نمی‌دانند چیست و مهارت‌های لازم در این زمینه را ندارند.

بیشتر بخوانید   بازنگری سند توسعه نهبندان در نوبت تصویب هیئت وزیران است

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در بحث سرباز ماهر ورود پیدا کردیم تاکنون ۶۰ درصد اعلام کردند تا قبل از این طرح آمادگی لازم را نداشتیم و الان داریم.

تندگویان با بیان اینکه در بحث باز‌های یارانه‌ای، آنلاین ورود پیدا کردیم اظهار داشت: سال گذشته فراخوان تولید بازی نیز انجام دادیم که بازی‌ها در راستای پیام محور انجام شود.

وی تصریح کرد: در بحث تولید محتوا اقداماتی انجام دادیم و ۷ هزار اثر به ما ارسال شد که ۱۰ اثر جایزه دریافت کردند.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان  به بحث رتبه‌بندی و تعداد سمن‌های فعال اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه جوانان دوست نداریم وارد برخورد حذفی شویم، در این راستا استانداردسازی کردیم و تعدادی از تشکل‌ها مشخص شده است که استاندارد نیستند.

تندگویان یادآور شد: در این راستا درخواست شد فرصتی به تشکل‌ها داده شود تا تشکل‌ها خود را به استانداردها برسانند، ابتدا فرصت فعال و سپس در کمیته رسیدگی ملی بررسی و برای ابطال آنان تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه از ۳ هزار و ۷۰۰ تشکل ۷۰۰ تشکل اخطاریه داده شده است که فعال شوند خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ اثر فاخر به صدا و سیما و فضای مجازی داده شده است تا فرهنگ‌سازی شود.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به اعتبارات سمن‌ها اشاره کرد و گفت: اعتبار به سمن‌ها داده نمی‌شود، بلکه ما در سطح کشور فراخوان می‌زنیم و این فراخوان در دو بخش انجام می‌شود.

تندگویان بیان کرد: در این راستا برمبنای طرح‌هایی که تشکل‌ها در استان به ما می‌دهند، اعتبار در استان‌ها مشخص و سپس به ما ابلاغ می‌شود و ما اعتبار به استان می‌دهیم.

بیشتر بخوانید   شاغلین حمل و نقل عمومی خراسان جنوبی تسهیلات دریافت می کنند 

وی با اشاره به اینکه استانی نداریم که طرح داده و اعتبار دریافت نکرده باشد خاطرنشان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات از سمت سمن‌ها است که کوتاهی می کنند چرا که ۷ هزار درخواست در سال داریم که از این میزان یک صدم آنان پیگیری می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی نیز در این نشست از وجود ۵۳ نهاد جوانان مردم نهاد در خراسان جنوبی خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۱۸ سازمان مردم نهاد شناسه ملی دریافت کردند.

عزیزی به حمایت از سازمان‌های مردم نهاد در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: یک میلیارد تومان از طرح و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان حمایت شده است.

وی با بیان اینکه برنامه ما در سال جاری این است که با برنامه‌ریزی منابعی از وزارت خانه جذب کنیم افزود: در ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز پیشنهادی ارائه کردیم که استاندار خراسان جنوبی از محل فصل اعتبارات پنج استانی همان گونه که از هیئت‌های ورزشی حمایت مالی می‌شود به سازمان‌ها مرد نهاد جوانان نیز کمک شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها