طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های خراسان جنوبی اجرا می‌شود

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از اجرای طرح ترخیص خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، سرهنگ علیرضا عباسی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از امروز به مدت دو ماه طرح ویژه ترخیص خودروهای توقیفی آغاز شد.

وی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی، دست کم نیمی از این خودروها با اجرای این طرح از پارکینگ ها ترخیص خواهند شد افزود: این طرح شامل خودروهایی که با دستور قضایی توقیف شده‌، نمی‌شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد این خودروها به دلیل ارتکاب تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده‌اند که امکان ترخیص آنها وجود دارد وحدود ۴۰ درصد نیز مربوط به حوزه انتظامی است که دستور قضائی برای توقیفشان وجود دارد که این خودروها برای ترخیص نیاز به دستور قضایی دارند.

وی از شهروندان خواست که حضور خود برای ترخیص را مدیریت کنند تا حضورشان به روزهای پایانی موکول نشود.

عباسی درباره شرایط بهره‌مندی از این طرح گفت: این طرح مربوط به خودروهای رسوبی است، بنابراین خودروهای توقیفی سال ۹۹ به قبل مشمول این ترخیص هستند و می‌توانند ترخیص شوند. خودروهای فرسوده و همچنین خودروهایی که هیچگونه سابقه ای در سامانه شماره گذاری پلیس ندارند از این خدمات مستثنی هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه متقاضیان باید به دفاتر پلیس بعلاوه ۱۰ در سراسر استان مراجعه کنند گفت: ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری برای خودروهای ترخیصی نگذاشته ایم و همچنین نیاز به معاینه فنی وجود ندارد و مالکان یا متصرفان بعد از ترخیص باید دنبال این کارها باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   کشف 100 کیلو و 900 گرم تریاک در شهرستان نهبندان

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها