اولین کارخانه فرآوری طلای خراسان جنوبی بهره برداری شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از بهره برداری واحد فرآوری طلای کودکان شهرستان خوسف به عنوان اولین واحد استحصال طلای استان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، عباس جرجانی در مراسم بهره برداری این کارخانه اظهار داشت: با توجه به ذخیره قطعی بیش از ۳۰۰ هزار تن کانسنگ طلا در معدن طلای کودکان شهرستان خوسف، واحد فرآوری و استحصال طلای این معدن امروز رسماً فعالیت خود را آغاز کرده است.
جرجانی با اشاره به تولید شمش طلا در این واحد ادامه داد: این واحد فرآوری دارای ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰ کیلوگرم شمش طلا می باشد.
وی سرمایه گذاری صورت گرفته اولیه در این واحد را ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان و بیان کرد: با راه اندازی این واحد زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۱۳۰ نفر فراهم شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: معدن طلای کودکان دارای استخراج اسمی سالانه ۳۸ هزار تن کانسنگ طلا با عیار ۲ و یک دهم پی پی ام می باشد.
واحد فرآوری و استحصال طلای کودکان با سرمایه گذاری شرکت زمین کاوان زمان، اولین واحد تولید شمش طلا از میان ۳ واحد در دست احداث در استان است که در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   جهش تولید در محصولات کشاورزی خراسان جنوبی اولویت گروه های جهادی

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها