رمز موفقیت کشور در داخلی سازی و تولید بومی است

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید رمز موفقیت کشور را در داخلی سازی و تولید بومی دانست و گفت: وابستگی به واردات بزرگترین فاجعه برای صنعت کشور است.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین مدرس خیابانی صبح امروز درحاشیه افتتاح نمایشگاه دستاوردهای داخلی سازی در شرکت کویرتایر اظهار داشت: رمز موفقیت کشور در داخلی سازی و تولید بومی است.

وی وابستگی به واردات را بزرگترین فاجعه برای صنعت کشور عنوان کرد و افزود: تولید عامل اصلی در رفع همه مشکلات است و هر واحد تولیدی که به دنبال طرح و پروژه جدید نباشد، محکوم به فناست.

مدرس خیابانی بابیان اینکه طرح و پروژه، باعث تعالی سازمانی می شود تصریح کرد: هر ایرانی که دلش برای ایران و کشور جمهوری اسلامی بسوزد، لغت ساخت داخل او را به فکر وامی دارد که گامی در این مسیر بردارد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت امید با راه اندازی بانک اطلاعاتی نوآوران امید بنا دارد، استعدادیابی کند تا سرمایه های کشور متمرکز شده و در مسیرهای بلند گام بردارند؛ این در حالی است که باید به آنها آموزش های لازم را ارائه کرد و تلاش نمود انگیزه آنان حفظ شود تا بتوان از ایده های آنان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید یادآور شد: هرکسی که افتخار دارد ایرانی است و به نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد دارد، باید تلاش کند که سهمی در داخلی سازی و تولید داخل داشته باشد.

مدرس خیابانی با بیان اینکه فرمان اصلی رهبر معظم انقلاب نیز بحث خودکفایی و استفاده از بومی سازی است اظهار داشت: در بحث تولید، نخستین وظیفه دولت تحقق شعار سال است زیرا چیزی مهمتر از تولید در کشور ما وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اعتقاد بنده این است تمام مسائل کشور در همه حوزه ها اهم از اجتماعی، فرهنگی و امنیتی از محل تولید قابل حل است افزود: زیرا بسیاری از معضلات اجتماعی، مسائل خانوادگی ، معیشت و بحث بیکاری است.

بیشتر بخوانید   رهبر انقلاب: دفاع مقدس از ابتدا تا انتها عقلانی‌ و مدبرانه‌ بود/ تأکید بر مراقبت از تلاش دشمن برای تحریف دفاع مقدس

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با بیان اینکه مسائل فرهنگی امروز به دلیل کاهش درآمد خانوارها جزو اولویت آخر خانواده ها شده است گفت: متأسفانه امروز اولویت خانواده ها معیشت شده است و در این راستا تولید می تواند اولویت ها را جابه جا کند و با رفع بیکاری و اشتغالزایی فرهنگ را ارتقاء دهد.

مدرس خیابانی به بحث امنیت اشاره کرد و افزود: امروز در استان های مرزی موضوعی با ارزش تر از اشتغالزایی و تراکم مرزی وجود ندارد زیرا خود مرزداران ما پاسداران حریم های نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه تولید می تواند راه گشای همه مشکلات باشد خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه برای چهارمین سال متوالی بحث تولید را به عنوان محوری ترین موضوع کشور مطرح کردند و این موضوع تکلیف همه است.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید با بیان اینکه در این راستا مردم تکلیف دارند کالای ایرانی بخرند یادآور شد: ما نیز که متولی واحد‌های تولیدی و بنگاه های اقتصادی هستیم تکلیف داریم نسبت به تولید کمک کنیم و پشتیبانی کنیم.
مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه هر واحد تولیدی که پروژه نداشته باشد محکوم به فنا است اظهار داشت: پروژه مانند تولد یک نوزاد و خلق یک موجود است و سبب تعالی سازمان ها می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید خاطرنشان کرد: متاسفانه در دنیا عامل توقف تولید بازار است اما در کشور ما عامل توقف تولید در چند سال اخیر به دلیل تحریم ها تامین مواد اولیه و امروز نیز انرژی است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان شرکت سرمایه گذاری امید که یک هلدینگ اختصاصی برق داریم حیف است که برای واحد‌های تولیدی خود نیروگاه برق راه اندازی نکنیم افزود: در حال حاضر در نقاط مختلف کشور یک هزار و ۵۰۰ مگاوات پروژه نیروگاهی برای واحد‌های تولیدی خود در دست اقدام داریم.

بیشتر بخوانید   بازگشایی 2 کیلومتر دیگر از پروژه باند دوم محور بیرجند - قاین

مدرس خیابانی بیان کرد: باید تلاش کنیم کشور را از تأمین لاستیک معدنی و راه سازی بی نیاز کرده و این لکه ننگ را از کشور پاک کنیم.

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها