شعب اخذ رأی در استان خراسان جنوبی افزایش یافت

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی از افزایش شعب اخذ رأی استان به بیش از هزار شعبه خبر داد

به گزارش “پیام خاوران“، ناصر خوش خبر با اعلام این خبر در جلسه شورای اداری شهرستان فردوس گفت: ستاد انتخابات استان به جهت رفاه حال مردم در روز رأی گیری و رعایت پروتکل های بهداشتی ناشی از شیوع بیماری، درخواست افزایش شعب را ارائه نمود که موافقت شد.

وی تأکید کرد: بر اساس آخرین آمار، تعداد هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی در سطح استان تشکیل می شود که از این تعداد، ۶۲ درصد در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری دایر می گردند.

به گفته وی؛ ۵۳ درصد شعب ثابت و بقیه به شکل سیار خواهند بود.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به استقبال خوب مردم و نخبگان از ثبت نام در رقابت انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر  تصریح نمود: ۶۰۷ نفر از علاقمندان به حضور و فعالیت در شوراهای شهر ثبت نام نمودند که از این تعداد، بعد از تأیید صلاحیت ها ۵۰۴ نفر در عرصه رقابت باقی مانده اند.

خوش خبر ادامه داد: تعداد ۹۱۸ روستای حائز شرایط برای تشکیل شورا در استان داریم که در ابتدای ثبت نام نامزدها در ۹۱۲ روستا، آمارها به حدنصاب رسید.

وی متذکر شد: بر اساس آخرین آمارهایی که اعلام شد، با فوت یک نفر از کاندیداها، انصراف برخی و رد صلاحیت تعدادی از آنها، آمار متقاضیان حضور در شوراها در ۱۳ روستا به حدنصاب نرسید.

به گفته وی؛ ۱۳ روستا در استان از داشتن شورا محرومند که البته این آمار به نسبت تعداد ۲۵ روستای فاقد شورای دور گذشته، کمتر است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی گفت: مجریان انتخابات، دو محور رعایت قانون و اخلاق را در صدر امورات خود قرار دهند.

بیشتر بخوانید   مدیران از ظرفیت های قانونی برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند

وی خاطرنشان کرد: مجریان انتخابات، ناظران و اعضای هیئت های بازرسی با رعایت قانون و اخلاق، امنیت و سلامت انتخابات را تضمین می کنند.

خوش خبر ادامه داد: توجه به این دو اصل خیلی مهم در خروجی انتخابات تأثیرگذار است.

به گفته وی؛ مهمترین پیامد آن نیز این است که مردم در جریان انتخابات، هزینه ای نمی پردازند و بازنده میدان هم ناراضی نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان ، امنیت، معیشت، سلامت و انتخابات را از اولویت های برنامه های دولت عنوان کرد و گفت: به همه مدیران تکلیف شده، این برنامه های محوری را مورد توجه داشته باشند.

خوش خبر تصریح کرد: در همه انتخابات هایی که از بدو پیروزی انقلاب در کشور شکل گرفته، نامزدهای انتخاباتی، توده های مردم ، عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی، همه در کنار هم سلامت انتخابات را تضمین کرده اند.

وی ، مهمترین نتیجه انتخابات را جابه جایی قدرت برشمرد و متذکر شد: این جابه جایی قدرت اگر به پشتوانه حضور و همراهی حداکثری مردم باشد، قطعاً نتیجه بهتری به همراه دارد.

به گفته وی؛ هر کس در هر پست و سمت و جایگاهی باید به عنوان تریبون دار نظام برای حضور هر چه بیشتر مردم در عرصه انتخابات، تلاش کند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها