کاندید شورای شهر بیرجند مطرح کرد: شفافیت تنها راه دوری از فساد اداری و اقتصادی در شورای شهر

 کاندید شورای شهر بیرجند با بیان اینکه نگاه غیر کارشناسی می تواند به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری مردم آسیب وارد کند گفت: نگاه غیرکارشناسی، کارکرد شورا را به باتلاقی سوق می دهد که هر روز به جای پیشرفت، شهر را به عقب ماندگی می کشاند.

محمد رمضانی عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار” پیام  خاوران ”  با اشاره به مهمترین وظایف شورای شهر در رفع مشکلات شهری و شهروندان اظهار داشت: وظیفه شورا کاملا مشخص است و در بطن قانون شوراها انتخاب افراد اصلح، کارشناس و آگاه انجام می شود تا به مطالبات شهروندان در بخش های مختلف اجتماعی و مدنی جامه عمل پوشانده شود.

وی افزود: وظیفه شورا از مصوباتی که در شورای ترافیک گرفته می شود تا پیگیری مشکلات زنان سرپرست در هر بخش اهمیت خاص خود را دارد.

بهترین راه احصاء مشکلات شهری تعامل شورا با رسانه ها

کاندید شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بهترین راه احصاء مشکلات شهری را تعامل شورا با رسانه ها دانست و بیان کرد: به نظر بنده حتی می توان یک ویژه نامه شورا داشته باشیم تا عملکرد شورا توسط مردم هم رصد شود.

رمضانی تصریح کرد: این رصد علاوه بر آگاهی بخشی به مردم نسبت به حقوق شهروندی شان می تواند روحیه ی مطالبه گری را نیز افزایش دهد و از طرف دیگر عده ای که آگاهی نسبت به وظایف شورا ندارند نیز می توانند آگاهانه مشکل خود را به اعضای شورای شهر منتقل کنند.

وی به رابطه شورای شهر با شهرداری به عنوان ناظر بر اجرای امور شهری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بنده همیشه گفته ام ما باید شورای شهر باشیم نه شورای شهرداری، البته این به معنای این نیست که شورا باید در مقابل شهرداری باشد، بلکه شورای شهر مانند پدری دلسوز باید علاوه بر پیگیری مطالبات بر حق شهروندان در تامین نیازهای شهری، برای بهبود شرایط شهر در تمام بحث های زیرساختی، از آسفالت و انبوه سازی گرفته تا استاندارد بودن وسایل بازی پارک ها و غیره به شهرداری در مباحث درآمدهای پایدار و تصمیمات خوب در توسعه شهری به شکل عادلانه کمک و نظارت داشته باشد.

بیشتر بخوانید   پرسه‌زدن کرونا در اتوبوس‌های شلوغ شهر بیرجند

مانند یک شهر شیشه ای همه چیز باید شفاف شود 

کاندید شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: امروز در شهرستان بیرجند زمزمه هزینه کردهای ناعادلانه برای شمال و جنوب شهر را می شنویم، به نظر بنده شورا باید در این رابطه پاسخ گو باشد و اگر هزینه ها عادلانه بوده و یا اگر بر حسب نیاز بوده باید شفاف و روشن به مردم توضیح داده شود.

نگاه غیر کارشناسی به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری مردم آسیب می زند

رمضانی با بیان اینکه نگاه غیر کارشناسی می تواند به کارکرد شورا برای حل مشکلات شهری مردم آسیب وارد کند اظهار داشت: نگاه غیرکارشناسی، کارکرد شورا را به باتلاقی سوق می دهد که هر روز به جای پیشرفت، شهر را به عقب ماندگی می کشاند.

وی افزود: برای مثال پروژه های نیمه کاره، پروژه هایی که چند بار تخریب و دوباره ساخته می شود و به عنوان مثال همین خیابان جمهوری که آیلند ها بعد از مدت کوتاهی جمع شد، یا پل های هوایی که یک مدت روی چندین چهار راه گذاشته شد اما بعد از مدت کوتاهی جمع شد، این نشان دهنده نگاه غیر کارشناسی است.

کاندید شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: اما نگاه سیاسی تا این حد زیان بار نخواهد بود و تنها مشکلی که در نگاه های سیاسی داریم این است که راه توسعه، اجرای طرح های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی بسیار کند پیش می رود و یا اصلا پیش نخواهد رفت.

بیشتر بخوانید   معاون وزیر آموزش و پرورش: جبهه آخرالزمان بین جهل و عقل است

مبلغ قراردادهای شهرداری و مصوبات شورا شفاف باشد

رمضانی به فساد اداری و اقتصادی در دوره های گذشته در شورای شهر و برخورد قضایی با آنها اشاره کرد و به بیان برنامه شورای جدید برای دوری از این مهم پرداخت و بیان کرد: تنها پاسخ به این موضوع شفافیت، شفافیت، شفافیت است و در این راستا باید مبلغ قراردادهای شهرداری و مصوبات شورا تا یک سقف مشخص رسانه ای شود.

وی با بیان اینکه مردم باید بدانند در  پروژه ها چه میزان هزینه شده است یادآور شد: همچنین مردم باید بدانند مثلا قرار است در شهرک فرهیختگان چه اتفاقاتی از نظر زیرساختی داشته باشیم.

کاندید شورای شهر بیرجند و عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مانند یک شهر شیشه ای همه چیز باید شفاف شود گفت: مطابق با قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، شهرداری ها ملزم هستند تا به ترتیب آزادی اطلاعات، دسترسی به اطلاعات و شفافیت را رعایت کنند و بدین ترتیب موظف هستند تا در امور مالی خود از جمله قرارادهایی که منعقد می کنند اصل شفافیت را رعایت کنند و زمینه دسترسی به  اطلاعات مربوط ( به استثنای اطلاعات طبقه بندی شده) را توسط آحاد جامعه فراهم کنند.

نگاه غیر کارشناسی شورای شهر شهر را به عقب ماندگی سوق می دهد

رمضانی با اشاره به تبعات تضعیف جایگاه شوراها از نگاه مردم در اداره شهرها و روستاها و جلوگیری از آن بیان کرد: نگاه مردم بر اثر عملکرد شورا تضعیف می شود و زمانی که همه چیز شفاف باشد یقین دارم نه تنها جایگاه شورا تضعیف نمی شود، بلکه اعتماد به شورا در رفع مشکلات و غیره دو چندان می شود.

بیشتر بخوانید   استاندارخراسان جنوبی: وجود برند پاکیزه ترین شهر کشور برای بیرجند مبین فرهنگ بالای مردم است

وی با اشاره به وعده های نامزدهای انتخاباتی و عمل کردن به آن خاطرنشان کرد: نامزدهای انتخاباتی باید وعده های قانونی و در حد اختیارات شورا بدهند و از دادن وعده های بیهوده خود داری کنند.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها