پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از افتتاح رسمی پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود بااعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال با حضور استاندار خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، صبح امروز با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، پروژه ساماندهی تقاطع غیر همسطح شهر مود به طور رسمی افتتاح شد.

این پروژه به منظور تسهیل در تردد و ایمن سازی راه های دسترسی اهالی شهر مود و ساکنان روستاهای اطراف طراحی و اجرا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی دراین مراسم که نماینده محترم مردم شهرستانهای سربیشه و نهبندان درمجلس شورای اسلامی،امام جمعه محترم و تعدادی از مدیران حضور داشتند اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن‌سازی تردد در این محور، عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح شهر مود سال گذشته آغاز شد.

داعی افزود: برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری، حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲ و نیم کیلومتر عملیات آسفالت و اجرای راه برای رمپ و لوپ‌ها انجام شده است. همچنین ۵۶۰ متر پی کنی، ۷۰۰ متر بتن ریزی و۲۳ هزار و ۴۰۰ متر خاکریزی از جمله عملیات عمرانی صورت گرفته برای اجرای این پروژه می باشدودر مجموع برای اجرای این پروژه، بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این پل، اواخر فروردین ماه زیر بار ترافیکی رفته و امروز رسماً به بهره برداری رسید.

بازدید استاندار خراسان جنوبی از پروژه باند دوم محور بیرجند – سربیشه

استاندار خراسان جنوبی در ادامه برنامه سفر به شهرستان سربیشه از پروژه در دست احداث باند دوم محور بیرجند – سربیشه بازدید کرد.

از مجموع کل محور بیرجند- زاهدان، ۲۴۱ کیلومتر در حوزه استحفاظی خراسان‌ جنوبی می باشد که تاکنون ۸۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده است.

بیشتر بخوانید   هوای خراسان جنوبی گرد و خاکی می‌شود

پروژه دوبانده سازی ۱۱۹ کیلومتر در طول این مسیر در دست اجرا است. طول قطعه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت، ۱۱ کیلومتر بوده که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این پروژه – ۱۱ کیلومتر دو بانده سازی محور بیرجند سربیشه – ۶۰ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین از پروژه طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سربیشه نیز بازدید کرد.

در حال حاضر برای احداث ۱۵۶ واحد مسکونی در سطح شهرستان سربیشه برنامه ریزی شده است و از مجموع ۳۶۳ متقاضی طرح اقدام ملی مسکن، ۸۷ نفر حائز شرایط شده اند که زمین مورد نیاز ۷۰ نفر تحویل شده و ۱۷ نفر باقی مانده در درح، با همراهی بنیاد مسکن، زمین ها تأمین اما هنوز تحویل نشده است.

اداره کل راه و شهرسازی، احداث مسکن ۵ نفر واجدین شرایط آموزش و پرورش، ۸ نفر ایثارگران، ۲۱ نفر راهداری، ۹ نفر بهزیستی و ۲۶ نفر کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان سربیشه را نیز در برنامه کاری خود دارد.

افتتاح رسمی پل زیرگذر ورودی شهر مود

همزمان با حضور استاندار خراسان‌جنوبی، پل زیرگذر ورودی شهر مود به طور رسمی افتتاح شد.

این پل به منظور تسهیل تردد و ایمن سازی راه های دسترسی اهالی شهر مود و ساکنان روستاهای اطراف طراحی و اجرا شده است.

اداره کل راه و شهرسازی، با توجه به اهمیت موضوع و نیاز ضروری در ایمن‌سازی تردد در این محور، عملیات اجرایی زیرگذر مود را سال گذشته آغاز کرده است.

برای احداث این زیرگذر ۱۰ متری، حدود ۵۰۰ متر کانال هدایت آب‌های سطحی و ۲ و نیم کیلومتر عملیات آسفالت و اجرای راه برای رمپ و لوپ‌ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید   دوره مقدماتی تربیت مربی سواد رسانه ای در خراسان جنوبی آغاز شد

۵۶۰ متر پی کنی، ۷۰۰ متر بتن ریزی و۲۳ هزار و ۴۰۰ متر خاکریزی از جمله عملیات عمرانی صورت گرفته برای اجرای این پل است.

در مجموع برای اجرای این پروژه، بیش از ۳ میلیارد تومان هزینه شده و اواخر فروردین ماه زیر بار ترافیکی رفته و امروز رسماً به بهره برداری رسید.

دیدار با خانواده شهید، افتتاح پل زیرگذر شهر مود، بازديد از دو پروژه احداث باند دوم محور سربیشه – بیرجند و طرح اقدام ملی مسکن و نیز حضور در شورای اداری شهرستان از جمله برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه است.

بازدید از محلات عشایری، روستای صولابست و توزیع پنل خورشیدی در بین جامعه عشایری شهرستان سربیشه از دیگر برنامه‌های ملانوری در این سفر است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها