سلامت مسافرین در پایانه مرزی ماهیرود پایش می شود

‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از پایش سلامت مسافرین و مترددین از پایانه مرزی ماهیرود با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، اسداله جلال زاده با اشاره به اهمیت اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی برای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا، گفت: از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۲۸۶۴ مسافر از مرز ماهیرود تردد داشته اند که با توجه به اینکه از این تعداد ۱۵۲۳ نفر وارد کشورمان شده اند، تعداد ۷۰۲ تست سریع و ۹۲ تست pcr  توسط پرسنل پایگاه مراقبت های بهداشتی مرز ماهیرود با همکاری امدادگران جمعیت هلال احمر استان از مسافران و مترددین گرفته شده که از این تعداد در مجموع  دو مورد تست مثبت مشاهده شده است.

وی با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در استان، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ارائه آموزش های لازم به افراد و فعالان در پایانه مرزی ماهیرود و سایر دستگاه های مستقر در این پایانه را در راستای قطع چرخه انتقال ویروس کرونا خواستار شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش، ماده ضد عفونی کننده و محصولات آموزشی در مرز ماهیرود، خاطرنشان کرد: در همین مدت نسبت به برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های مستقر در مرز و جلسه ملاقات مرزی با مسئولان گمرک شیخ ابونصر فراهی کشور افغانستان، هماهنگی های لازم در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اقدام شده است.

جلال زاده  همچنین بازدیدهای دوره ای از مجتمع خدماتی – رفاهی و تیرپارک مرجان طلایی و ضدعفونی نمودن روزانه سالن های مسافری و تجاری در پایانه مرزی ماهیرود را از دیگر اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش خطر ابتلا به ویروس کرونا برشمرد.

بیشتر بخوانید   خوسف بهشت سرمایه گذاری خراسان جنوبی می‌شود/افتتاح اورژانس بیمارستان خوسف در هفته دولت

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها