نماز جمعه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی اقامه می‌شود

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، فریضه نمازجمعه فردا در ۱۰ شهرستان این استان اقامه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران“، حجت الاسلام حامد شاهبیگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۶ شهر این استان محل برپایی نماز جمعه است، اظهار کرد: نماز جمعه فردا ۴ تیرماه در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی اقامه خواهد شد.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز جمعه در شهر بیرجند از ۱۳ فروردین امسال با آغاز روند صعودی ابتلا به کرونا برگزار نشده است، افزود: در حال حاضر نیز همچنان شرایط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مرکز استان برای اقامه نماز جمعه وجود ندارد.

وی ادامه داد: اقامه نماز در فضای باز و با حضور حداکثر ۷۵ نفر در شهرهای قرمز و ۱۰۰ نفر در شهرهای نارنجی از الزاماتی است که باید مدنظر باشد.

شاهبیگی با بیان اینکه نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌سنجی عمومی در مبادی ورودی برگزار خواهد شد، تاکید کرد: استفاده از ماسک برای حضور در نماز جمعه اجباری است و سعی می‌شود تمام پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌ها از ۲۹ خرداد که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات و نهبندان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

تزریق دوز دوم واکسن کرونای سینوفارم نیز از روز گذشته در خراسان جنوبی برای سالمندان بالای ۷۰ سال که نوبت اول واکسن را در حداقل ۲۸ روز قبل دریافت کردند و همچنین نوبت دوم واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان آغاز شده است.

منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   رکورد آبگیری سازه های آبخیزداری شکست

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها