جشن پوشش ۹۵ درصدی گازرسانی در خراسان جنوبی برگزار شد

با ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهور و وزیر نفت، با حضور استاندار و مسئولین استانی و مدیران شرکت گاز استان، گازرسانی به ۵۲۳ روستای خراسان جنوبی با ۱۷ هزار و ۷۱۳ خانوار جمعیت با هزینه ۵۳۲ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران“، سید محمود هاشمی در این جلسه با ارائه گزارش عملکردی اظهار کرد: از ۱۶ سال پیش که خطوط گازرسانی وارد خراسان جنوبی شده است، در هشت سال ابتدایی فعالیت شرکت گاز استان، ۱۴ شهر گازرسانی شده است  و در هشت سال دوم، همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۶ شهر از نعمت گاز طبیعی بهره مند شدند و در حال حاضر تمامی ۳۰ شهر استان با پوشش ۱۰۰ درصدی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بخش روستایی در هشت سال اول فعالیت شرکت گاز خراسان جنوبی فقط ۵۶ روستای استان با ۱۷ درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار بودند تشریح کرد: طی فعالیت  هشت ساله دولت تدبیر و امید ۱۳۶۵ روستا به شبکه گاز طبیعی متصل شدند و به عبارت دیگر سرعت گاز رسانی روستایی ۲۵ برابر طی این ۸ سال رشد داشته است.

وی افزود: در حال حاضر۱۴۲۱ روستا در خراسان جنوبی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و پروژه های گازرسانی به حدود ۲۴۰ روستا  نیز در دست اجرا  می باشد که با اتمام این پروژه ها تنها ۴۸ روستا با کمتر از ۴۰۰ خانوار فاقد گاز باقی می ماند.

هاشمی  با اشاره به رشد ۱۰ برابری گازرسانی به واحدهای صنعتی در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: تا هشت سال گذشته تنها ۱۶۲ واحد صنعتی استان تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند و طی هشت سال اخیر نیز ۱۶۰۰ واحد صنعتی در خراسان جنوبی از گاز طبیعی بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید   جذب پزشکان برای اعزام به حج تمتع

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و مجموع درصد بهره مندی شهری و روستایی استان به بیش از ۹۸ درصد افزایش یافته و تا پایان سالجاری به بیش از ۹۹ درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه ارتباط ویدئو کنفرانس، رئیس جمهور با تجلیل از گزارش دلگرم کننده مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی گفت: رشد ۲۵ برابری گازرسانی روستایی در دولت تدبیر و امید در خراسان جنوبی نشان از خدمات و فعالیت های ارزنده شرکت گاز خراسان جنوبی است.

روحانی به رشد گازرسانی به واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی طی هشت سال اخیر اشاره کرد و گفت: باعث افتخار و غرور است که با وجود شرایط تحریم و جنگ اقتصادی و بیماری کرونا،  گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی خراسان جنوبی ۱۰ برابر رشد داشته  و این نشان از ایثار و فداکاری ملت برای توسعه کشور ایران عزیز می باشد.

در ادامه مشعل گازرسانی به ۵۲۳ روستای خراسان جنوبی با ۱۷ هزار و ۷۱۳ خانوار جمعیت و نیز ۲۸۶ واحد صنعتی با هزینه ۵۳۲ میلیارد تومان به دستور رئیس جمهور روشن شد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها