لزوم استفاده از نظرات نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بر استفاده از نظرات و دیدگاه های نخبگان حوزه و دانشگاه برای حل مشکلات کشور تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، آیت الله عبادی در دیدار با جمعی از فرهنگیان بیرجند ضمن تبریک پیروزی مردم ایران در انتخابات ۱۴۰۰ که دشمنان را ناامید کرد و بزرگداشت یاد شهدای هفتم تیر و شهید آیت االله بهشتی، گفت: موجودات غیر انسان، در یک قالب خاصی خلق شده اند و متناسب با خلقتشان سیرشان را انجام می دهند.

وی افزود: اگر ما در انتخاب اصلی که همان نوعی نرم افزار است درست شدیم همه ی کارهای مان هم درست می شود، مسائل خانه، بازار و اداره درست می شود، انتخاب های سیاسی نیز درست می شود، چرا که انسان وقتی از درون موحد و بنده خدا شد همه کارها نیز به لازمه آن درست می شود، اما اگر از درون ظالم، بی عدالت و هوا پرستی است، از کوزه همان تراود که در او است، نمی شود که در دل ظلم باشد اما عدالت پیاده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شما عناصر مسئله اصلی که فرهنگ است، هستید، همه سعادت فرد و جامعه در ایمان به خدا و پایبند بودن به آن است، مسلمان و شیعه واقعی هدفش پیاده کردن عدالت است نه پر کردن جیب خود، غرض اصلی، سیر الی الله است و در این سیر خدمت به بندگان خدا از بالاترین عبادات است.

عبادی عنوان کرد: جای نامیدی است که عده ای این تفکر را دارند که به دنبال آمریکا و فرانسه برویم تا بیایند مشکل آب خوردن ما را حل کنند، وقتی انسان بی ایمان شود همین است، این همه نعمت های الهی، استعداد های بشری را رها می کند دنبال دشمنی که از هر راهی برای تحریم ایران استفاده می کند، می رود، مواد مخدر، سگ و شراب وارد می کند، دنبال آنها می روند که بیایند کار ما را درست کنند چرا که اندیشه خراب است.

بیشتر بخوانید   حضور پررنگ استان خراسان جنوبی در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری

وی بیان کرد:  انسان به گونه ای خلق شده است که در همه‌ امور باید انتخاب کند، وقتی بحث انتخابات به وجود می آید ذهن می رود به روی انتخابات قانونی کشوری، در حالی که انسان موجودی است که خلقتاً انتخاب گر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: انسان با حیوان و فرشته تفاوت دارد، انسان در سیر و سلوک معنوی به سمت کمالات نهایی باز هم باید انتخاب کند، چون در عین حالی که دین و علم توامان هستند، یعنی هم خود دین علم است، هم علم در دین دیده شده است.

عبادی اظهار داشت: امروز گرفتار دانش بدون ایمان هستیم، اصل فلسفه یادگیری علم به عنوان راه و رسم زندگی است اما ملاحظه کنید، علم بدون ایمان چه کرده، یعنی آدم آرزو می کند که کاش مغول بی سواد و بی دین می بود، اما این #دانشمندان نمی بودند، شهری که مغول باید ماه ها تلاش می کرد تا ویران کند، امروز در لحظه ای ویران می شود.

وی عنوان کرد: نتیجه انتخاب نادرست، شهدای هفت تیر و جنگ تحمیلی هشت ساله می شود که افرادی هم چون دکتر چمران یکی از قربانیان این جنگ است، در دوران  شهید رجایی و بعد از آن در دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که حتی آن زمان هم امور اجرایی در دست نخست وزیر بود، تا امروز که دوباره نوبر کردیم انتخابی بسیار درست و صحیح را، که می طلبد یک همکاری عظیمی برای حل مشکلات انجام داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد:  استفاده از نخبه ها که سرمایه جامعه هستند و همچنین همکاری و بررسی نظرات آنها به گره گشایی از مشکلات کشور کمک مضاعفی می کند.

بیشتر بخوانید   خراسان جنوبی سومین استان برتر در انتخابات هیئت نظارت بر مطبوعات کشور

امام جمعه بیرجند گفت: در طول عمر انقلاب اسلامی هر گاه انسان های با ایمان مسئول شدند مشکلات حل شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها