احساس خطر شیوع موادمخدر باید همه گیر شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: احساس خطر مواد مخدر در جامعه، هنوز همگانی نشده که بعد از سال ها مقابله، همچنان شاهد شیوع این بیماری هستیم.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری با بیان این مطلب در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: هر گاه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، به اندازه شیوع ویروس کرونا احساس خطر کنیم، می توانیم با هم افزاییِ مثبت ایجاد شده، به موفقیت های ارزشمندی دست یابیم.

به گفته وی؛ در ۸ سال دفاع مقدس، ما توانستیم با کاری جهادی و هم افزا به موفقیت دست یابیم یا در زمان شیوع کرونا مردم همه پای کار آمدند و در قالب کمک های مؤمنانه ۲۰۰ میلیارد تومان به همنوعان آسیب دیده خود اهدا نمودند،اما متأسفانه در بحث مبارزه با مواد مخدر، این احساس خطر هنوز همگانی نشده است.

وی تصریح کرد: موضوع مواد مخدر، پدیده شومی است که سال ها از رواجش می گذرد و نه کشور ما بلکه همه دنیا را درگیر خود کرده و امروزه فروش، قاچاق و مصرف مواد مخدر، آثار و تبعات سوئی بر جامعه می گذارد.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: مقابله و برخورد با قاچاقچیان، فروشندگان و خرده فروش های مواد مخدر، موضوعی است که همواره دردستور کار دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، قضائی، سپاه پاسداران، نیروی مقاومت بسیج و.. قرار دارد.

ملانوری اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده، کشفیات نیروی انتظامی۹۲ درصد رشد داشته که با توجه به پهناور بودن استان این میزان کشفیات، قابل تقدیراست و در این موفقیت، زحمات دیگر دستگاه های مرتبط را نیز نمی توان نادیده گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت موضوع پیشگیری و درمان در کنار مسئله برخورد با قاچاق و فروش مواد مخدر، تأکید کرد: برخورد با مصرف مواد مخدر، موضوع بسیار مهمی است زیرا هر چه تقاضا کاهش یابد، عرضه نیز کمتر می شود .

بیشتر بخوانید   همایش ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب خراسان جنوبی برگزار می شود

استاندار خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای نیروی انتظامی استان ،در سه ماهه اول امسال، ۲ هزار و ۸۵۰ نفر شامل ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه جابه جایی و ۲۵۰ نفر خرده فروش دستگیر شده اند.

ملانوری متذکر شد: آنالیز خودروهای توفیق شده در پارکینگ خودرویی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نشان دهنده آن است که همه سطوح درآمدی جامعه به نوعی در گیر جابه جایی مواد مخدر شده اند.

وی با تأکید بر این که مبارزه با مواد مخدر ۳ هزار شهید و میلیاردها تومان هزینه برای کشور به همراه داشته، گفت: با وجود تلاش های فراوان و هزینه های گزافی که در این زمینه شده، براساس آمار، از هر ۱۰۰ نوزاد زیر ۶ سال تحویل شده به شیرخوارگاه ها و مراکز نگهداری، ۹۰ درصد معتاد می باشند.

به گفته وی؛ متأسفانه موضوع آلودگی به اعتیاد در همه قشرها دیده می شود و با وجود این که سال ها از آن به عنوان بیماری یاد شده اما هنوز نتوانسته ایم خطرش را کاهش دهیم.
استاندار با بیان این که برخی از خرده فروشان مواد مخدر به خاطر مسائل معیشتی به این کار ورود کرده اند، تصریح نمود: ما باید برای کمک به معیشت و مسایل اقتصادی خانواده ها برنامه ریزی کنیم.

ملانوری ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های ما در زمینه کمک به معیشت خانوارها، راه اندازی ستاد توسعه خاوران است که با ورود سرمایه گذاران اهلیت دار، ضمن ایجاد واحدهای تولیدی مختلف و کمک به رونق اقتصادی استان، در اشتغال زایی، تزریق پول به بازار و بالابردن تمکن مالی مردم بسیار مؤثرمی باشد.

بیشتر بخوانید   هدایت سرمایه‌ها به صنایع فراوری و بسته‌بندی اولویت دارد

وی افزود: بر اساس برنامه های ستاد توسعه خاوران، بخش خصوصی در قالب مسئولیت های اجتماعی خود، مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیاردتومان اعتبار را در اختیار آموزش و پرورش و حوزه علمیه قرار می دهد تا روحانیون در مدارس در قالب طرح امین به دانش آموزان کمک نمایند.

استاندار به لزوم حرکت جلسات به سمت ارائه طرح و راهکار تأکید کرد و گفت: باید در جلسات به جای گزارش، طرح ارائه دهیم، لذا مسئولین کمیته ها، یک منطقه (مثلاًدرح) را به عنوان پایلوت قرار داده و آسیب های آن را به دقت مورد شناسایی قرار دهند.

ملانوری خاطرنشان کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، از اعتبارات آموزشی به این طرح اختصاص خواهد یافت تا پاکسازی واقعی در آن جا صورت پذیرد.

منبع: روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها