جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی، فرصتی برای معرفی نواهای خراسانی است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: با توجه به گستردگی نغمه ها و نواهای خراسانی، جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی مختص این نواها و با هدف گسترش آن برگزار شود.

به گزارش “پیام خاوران”، ناصر نبی زاده در اولین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی با اشاره به اهمیت پرداختن به موسیقی نواحی، اظهار کرد: این نوع موسیقی ریشه های عمیقی در فرهنگ، آداب و سنن ما دارد و باید به صورت خاص برای معرفی، حفظ ، احیاء و قدردانی و از کسانی که در این حوزه کار می کنند، گام برداریم.

وی با تاکید بر این که جشنواره در راستای تحقق این اهداف برگزار شود، ادامه داد: علاوه بر شناسایی استعدادها، انتشار موسیقی نواحی نیز مد نظر قرار گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به نفوذ موسیقی های شرقی و کره ای در بین جوانان امروزی اشاره کرد و گفت: تلاش شود با برگزاری این قبیل برنامه ها و جشنواره ها فضایی برای ایجاد و پخش موسیقی نواحی در جامعه فرآهم کرده تا نواهای سنتی در جان جوانان ما بنشیند.

نبی زاده از برگزاری جشنواره ملی موسیقی نواحی در استان کرمان نیز سخن گفت و افزود: با توجه به گستردگی نغمه ها و نواهای خراسانی، جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی مختص این نواها و با هدف گسترش آن برگزار شود.

وی خواستار نامگذاری جشنواره با عنوانی خراسانی شد و بیان کرد: این گونه علاوه بر معرفی نواهای خراسانی، برگزاری جشنواره را به صورت پایدار برنامه ریزی خواهیم کرد.

شایان ذکر است مقرر شد درخصوص فراخوان، پوستر، زمان برگزاری، هیئت انتخاب و هیئت داوری با همکاری جهاد دانشگاهی استان، به صورت کارشناسی بررسی های لازم انجام گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   شهر در استقبال ازخورشید

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها