فرمانداران به تسریع در روند اجرای پروژه های آموزشی توجه ویژه داشته باشند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بر توجه ویژه فرمانداران به تسریع در روند اجرای پروژه های آموزشی تأکید کرد.

به گزارش “پیام خاوران“، محمد فرهادی در بازدید از چند پروژه مهم اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اظهار داشت: با توجه به نیازهای احصاء شده توسط ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها به ویژه در بیرجند، مبنی بر نیاز به احداث و افزایش فضاهای آموزشی در سایت های مسکن مهر، لازم است فرمانداران این موضوع را مدنظر قرار دهند.

وی تأکید کرد:فرمانداران می بایست مباحث تخصیص اعتبارات سهم استانی در پروژه های نیمه تمام دارای اعتبار از محل استانی را پیگیری نمایند.

به گفته وی؛ این پیگیری ها در مناطقی مثل شهرستان بیرجند که بیشترین مشکلات را در بحث فضاهای آموزشی دارد، باید با جدیت دنبال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر تسریع در روند پیگیری اعتبارات اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد اتمام عملیات اجرایی این پروژه ها باشیم تا دانش آموزان بتوانند سال تحصیلی جدید را در مدارس تازه تأسیس و با امکانات استاندارد و مکفی تجربه کنند.

فرهادی از اقدامات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به جهت تحویل پروژه های عمرانی آموزشی با کیفیت مناسب تشکر کرد.

وی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را از دستگاه های اجرایی برتر در مباحث عمرانی برشمرد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز گفت: هم اکنون در سطح خراسان جنوبی ۲۱۶ پروژه شامل ۵۷۵ کلاس درس در حال احداث است.

چاوشان ادامه داد: اتمام این پروژه ها که بخش عظیمی از نیاز به فضای آموزشی استان را مرتفع می نماید، تأمین حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار را می طلبد.

بیشتر بخوانید   تحقق ۱۴۹ درصدی برنامه تولید شمش در کارخانه طلای هیرد

وی تصریح کرد: از مجموع پروژه های در دست اقدام، ۲۸ مورد با ۱۱۰ کلاس درس و با زیربنای ۲۷ هزار و ۱۷۳ متر مربع در شهرستان بیرجند فعال است.

به گفته وی؛ تکمیل این پروژه ها که بخش اعظم آن ها در مهر شهر بیرجند واقع شده، اعتباری بالغ بر یکصد و ۷۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

شایان ذکر است؛ دومین تور رسانه‌ای سال ۱۴۰۰ اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس که با حضور جمعی از مسئولان همراه بود، با هدف بررسی راهکارهای تسریع در روند اجرای پروژه های ۱۲ کلاسه شهید بصیری‌پور، ۱۲ کلاسه اجتهاد (قلم چی)، ۶ کلاسه اوتیسم، ۶ کلاسه دکتر گنجی و نیز ۶ کلاسه تکتم صورت گرفت که اغلب این پروژه ها قرار است در مهر ماه سال جاری پذیرای دانش آموزان باشند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها