راه اندازی سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی درخراسان جنوبی

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن راه اندازی شده است‌.

به گزارش ” پیام خاوران ”  قاسم  تنها اظهار کرد: سامانه مدیریت ساخت و ساز روستایی به منظور تسهیل دسترسی متقاضیان و ناظران نظام فنی به بنیاد مسکن راه اندازی شده و می توان گفت فعالیت این سامانه گام بلند و خدمت بزرگی در جهت ارائه خدمات الکترونیک و دولت الکترونیک است.

وی با بیان اینکه همه خدماتی که قابلیت انجام غیرحضوری دارد و می توان به صورت الکترونیک آن را در مراکز خدمات الکترونیک روستاهای کشور ارائه کرد، در سامانه راهبر طراحی و ارائه شده است، گفت: با راه اندازی این سامانه از مراجعه روستائیان به شعب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شده و خدمات به راحتی در دسترس آنها است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: متقاضیان استفاده از خدمات سامانه راهبر از سه طریق می‌توانند به سامانه دسترسی داشته و از خدمات آن بهره‌مند شوند،روستائیان می‌توانند از طریق گوشی و یا سیستم خانگی از این خدمات استفاده کنند، درغیراین صورت از طریق دهیاری و یا طریق دفاتر پیشخوان دولت در روستا‌ها نیز امکان دریافت این خدمات وجود دارد که با دریافت یک کد رهگیری امکان پیگیری تمام خدمات و اقدامات را پیدا می‌کنند.

تنها بیان داشت: سامانه راهبر باهدف دسترسی راحت روستائیان به خدمات پایلوت، کاهش ترافیک و خطرات جاده‌ای در ترددها، کاهش هزینه‌ها در استان زنجان و برخی استان‌های کشور راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با شیوع ویروس کرونا و لزوم ارائه خدمات از طریق الکترونیک باعث شد که این سامانه راه‌اندازی شود تا از تردد روستائیان به شهر برای ارائه درخواست و پیگیری ساخت بنا به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جلوگیری شود و روستائیان در همان محل زندگی خود بتوانند این کارها را انجام دهند.

بیشتر بخوانید   عملیات ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی بخش دیهوک اجرا شد

وی اظهار داشت: خدمات مربوط به امور زمین، صدور پروانه ساخت، اصلاح و تغییر کاربری‌ها و درخواست الحاق به محدوده طرح، درخواست تسهیلات در این سامانه پیش بینی و طراحی شده است و با تهیه این بانک اطلاعاتی، دسترسی به اطلاعات برای ناظران و مردم تسهیل می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در همین راستا دوره آموزشی هماهنگی برای راه اندازی سامانه کشوری راهبر امروز برگزار شد.

 

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها