سنگ‌های قیمتی ظرفیتی مغفول در صنعت خوسف

فرماندار شهرستان خوسف گفت:سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمت دارای پتانسیل‌های فراوانی است که استفاده از آن ها در تحول منطقه نقش اساسی دارد.

به گزارش “پیام خاوران“،  محمدعلی آخوندی  در جلسه کارگروه صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه روستای خور به عنوان روستای سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت مشروط ثبت ملی شده است باید با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فعالین بخش خصوصی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی از این ظرفیت  استفاده شود.

وی افزود: همچنین خوسف در جهت سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی است که استفاده از این ظرفیت می تواند در راستای تحول منطقه نقش اساسی داشته باشد.

فرماندار شهرستان خوسف ادامه داد: در پرداخت تسهیلات مرتبط با صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در روستا‌های خور، نوغاب و سروباد هیچ محدودیتی وجود ندارد و امکان پرداخت تسهیلات وجود دارد.

آخوندی با اشاره به اینکه در رشته‌های صنایع دستی وابسته به این هنر باید چرخه تولید آن‌ها به صورت کامل دیده شود و در این راستا ایجاد صنایع وابسته به رکاب سازی برای انگشتر‌های قیمتی توسط فنی و حرفه‌ای به جد پیگیری شود.

وی اظهار کرد: طرحی برای توسعه صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در ستاد توسعه خاوران شهرستان مطرح و مصوب شده است و جهت تصویب به ستاد استانی ارسال شده است.

فرماندار شهرستان خوسف ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح، تحول بزرگی در صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در شهرستان خواهد افتاد.

وی گفت: ارزش‌افزوده حاصل از فرآوری گوهرها، بسیار زیاد است؛ ارزش تولید و تجارت جهانی سنگ‌های قیمتی بیش از هزارمیلیارد دلار می‌رسد.

فرماندار شهرستان خوسف به شرایط موجود ابراز امیدواری کرد و گفت: با توسعه صنایع وابسته به گوهر سنگ‌ها در آینده نزدیک روستای خور به عنوان روستای جهانی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی ثبت شود.

بیشتر بخوانید   آغاز عملیات گازرسانی به۳۰۰روستا در استان/نهضت گازرسانی درخراسان جنوبی ادامه می‌یابد

آخوندی ادامه داد: برخی صنایع مرتبط با سنگ‌های قیمتی علاوه بر ارزآوری در حوزه جذب گردشگر هم بسیار فعال هستند و می‌توانند گردشگران را برای بازدید از روند فرآوری جذب خود کنند.

وی عنوان کرد: توسعه صنایع وابسته به سنگ‌های قیمتی در راستای توسعه صادرات و ارز آوری برای منطقه بسیار حایز اهمیت می‌باشد و امیدواریم قدم‌های اولیه برای توسعه این صنایع در شهرستان خوسف بلند‌تر برداشته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام /۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها