سردرگمی در پرداخت کرایه های متفاوت تاکسی /کرایه‌های گران در تاکسی‌های بیرجند

درحالی که سالی یک بار کرایه های تاکسیافزایش قیمت پیدا می کند، که این روزهای گرم تابستان متاسفانه برخی از رانندگان نرخهای متفاوتی را از مسافران دریافت می‌کنند ودراین بین این نرخهای متفات و مردم را کلافه کرده اند.

به گزارش” پیام خاوران “  از یک روز داغ تابستانی که خورشید اشعه های خود را بر زمین می تاباند وکرونا هم با چهره های مختلف جولان می‌دهد را تصور کنید، برایت دیر شده است عجله داری، در ایستگاه تاکسی هم ایستاده ای، هرچه نگاه می‌کنی تاکسی را نمیبینی،نگاه بر ساعتت که می اندازی،  عقربها به سرعت می‌روند و تو همچنان در انتظار تاکسی هستی، چندین تاکسی خطی از مقابلت عبور می‌کنند اما خبری از توقف نیست، بعد از ۴۵ دقیقه انتظار یک تاکسی فرسوده خطی جلوی پایت توقف می‌کند،مسیرت را میپرسد ووقتی نرخ را از او میپرسی رقمی عجیب برایت اعلام می‌کند، مجبوری سوار شوی چرا که برایت دیر شده است، این حال وروز این روزهای شهروندان بیرجندی است، آن گونه که برخی از شهروندان می گویند، در شرایط کرونایی وگرمای طاقت فرسای این روزها در تابستان وجولان کرونا،کرایه های بی ضابطه ورعایت نکردن نرخ نامه ها صدای شهروندان را در آورده است.

تعرفه‌های مختلف تاکسی داران

مشکلات و معضلات حمل ونقل درون شهری بیرجند موضوعی قدیمی است که همواره یکی از دغدغه های مردم این شهرستان بوده است.  برخی از شهروندان بیرجندی همیشه از نرخ تاکسی های داخل شهر اعم ازشهری وآژانس ها گلایه مند هستند و معتقدند که از سوی برخی از رانندگان تاکسی ها نرخ های مصوب رعایت نمی شود و براساس سلایق شخصی خودشان کرایه دریافت می کنند.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:متاسفانه راننده های تاکسی زرد هزینه یک سرویس دربست را بین ۷ تا ۹ هزارتومان اعلام  می‌کنند، اگر بخواهی اعتراضی هم داشته باشی بی فایده است.

بیشتر بخوانید   استقرار ۷ گروه استهلال برای رصد ماه رمضان

وی با بیان اینکه از سویی دیگر در شراسط کرونایی باید در صندلی عقب خودرو تنها دو سرنشین شوار شود، اما رانندگان رعایت نمی‌کنند ومی‌گویند اگر اعتراضی دارید باید هزینه مسافر اضافه را پرداخت کنید.

یکی دیگر از شهروندان هم با اشاره به اینکه بیشتر تاکسی ها دستگاه کارت‌خوان ندارند، گفت: به همین دلیل از پرداخت، مابقی هزینه ممانعت می کنند و در کل به گونه ای رفتار می شود که هزینه ای قرار نبوده بازگردانده شود و با واژه ” پول خرد نداریم” از پس دادن مابقی مبلغ سرباز می زنند.

دیگر شهروند بیرجندی هم به خبرنگار ما گفت:برخی ازآژانس‌ها ویا تاکسی‌های خطی به جای استفاده از کیلومترشمار ،خود مبلغ را محاسبه می‌کنند و هنگامی که از آنها میپرسی کیلومتر شمارتان چگونه محاسبه میکند، میگویند دستگاه خراب است وتوجیه شان همان مسیری است که مسافر را جابه جا کرده است

سوار کردن مسافر فقط دربستی

این شهروند تاکید کرد: بیشتر تاکسی های خطی فقط به صورت دربستی مسافر را سوار می کنند و از سویی دیگر هر ساله سازمان اتوبوس رانی نرخ های جدیدی اعلام می کند،اما متاسفانه برخی از رانندگان تاکسی شهری وآژانس ها بدون توجه به نرخ های مصوب اعلام شده ازمسافران نرخ های بالاتری دریافت می کنند.

یکی از رانندگان تاکسی خطی در بیرجند هم به خبرنگار ما گفت: ما براساس قانون مصوب شده در روزهای اول اقدام به سوار کردن دو نفر در صندلی عقب داشتیم اما به دلیل اینکه باید مسافران مبلغ بالایی را پرداخت میکردند ودراین مورد برخی از مسافران اعتراض داشتند که سه نفر بنشیند تا کرایه کمتری بدهند، اعمال کردیم.

بیشتر بخوانید   بیش از ۳۹هزار زائر وارد عربستان شدند

وی ادامه داد: علاوه براینها یکی از بزرگترین مشکلات ما استهلاک خودرو است استهلاک خودرو وهزینه های بالایی که باید برای خرید تجهیزات ماشین در نظر گرفته شود،خیلی بیشتر از مبلغی است که در مسافرکشی به دست می اوریم.

رانندگان ملزم به نصب نرخنامه

رئیس سازمان حمل ونقل بار ومسافر شهرداری بیرجند هم با بیان اینکه  ۷۰۰ دستگاه تاکسی در شهر بیرجند وجود دارد که هزارو۲۰۰ پروانه فعالیت هم صادر شده است،گفت:امسال تعرفه جابه جایی مسافر درون شهری برای تاکسی وناوگان اتوبوسرانی افزایش یافته است ونرخنامه مصوب از ابتدای سال اجرایی شده است.

غلامپور از افزایش ۲۸ درصدی تعرفه جابه جایی مسافر درون شهری در همان ابتدای سال خبر داد وافزود: تعرفه ورودی تاکسی‌های خطی وگردشی داخل شهر از ‌ هزار و ۲۰۰ تومان به هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۱۳ به ۱۵ تومان رسیده است.  و برای تاکسی‌های بی سیم و آژانس‌ها نیز تعرفه ورودی از سه هزار و ۳۰۰ تومان به چهار هزار تومان افزایش یافته و به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت، قیمت از ۴۰ به ۵۵ تومان رسیده است

وی افزود: نرخ نامه برای هر سال فقط یک بار تغییر می کند و تغییر نرخ به جز همان ابتدای سال نداشته ایم، و  تمام رانندگان و تاکسی های فعال زیر نظر شهرداری نرخ نامه جدید را نصب کرده اند.

غلامپور تاکید کرد:  تاکسی های اینترنتی هم مجوز فعالیت از سازمان حمل و نقل شهرداری دریافت می کنند اما تعرفه های آن ها و نظارت بر آن توسط همان اتحادیه کسب و کارهای مجازی است و ما نمی توانیم نرخی برای آن ها اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید   آموزش غیرحضوری در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی ادامه دارد

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها