ابلاغ۵۰میلیاردتومان اعتبارآبرسانی روستایی به خراسان جنوبی+ویدئو

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای آبرسانی روستایی امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده است گفت:برای بهسازی،نگهداری و روکش آسفالت راههای روستایی نیز۵۰میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار ابلاغ شد

علی بهدانی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری ” پیام خاوران” با اشاره به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که در روز پنجشنبه سوم تیرماه برگزار شد به استناد قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور در بحث اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی، مبلغ ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان نسبت به اعتبار ابلاغی سال ۹۹، ۲۵ درصد افزایش داشته است افزود: در بحث اعتبارات دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی امسال بالغ بر ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار سهم خراسان جنوبی است که نسبت به اعتبارات سال ۹۹، ۲۳۵ درصد رشد داشته است.

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در بحث اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز سهم اعتبارات خراسان جنوبی در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۴ میلیارد تومان است که اعتبارات مذکور نسبت به اعتبارات سال ۹۹، ۳۹ درصد رشد داشته است.

بهدانی با بیان اینکه دستور کار شورای برنامه ریزی بررسی سهم شهرستان ها از اعتبارات ابلاغی بود تصریح کرد: در این راستا براساس الگوی علمی و کارشناسی، اطلاعات مربوط به۲۰۳ شاخص از دستگاه های اجرایی اخذ و به تایید فرمانداران محترم رسید و براین اساس سهم پیشنهادی شهرستانها احصا و برای بررسی و تصویب به شورای برنامه ریزی و توسعه استان ارائه گردید.

وی افزود: سهم شهرستانها براساس الگوی پیشنهادی در شورای برنامه ریزی موردبحث و بررسی قرارگرفت و در نهایت مورد تصویب اعضای شورای برنامه ریزی قرارگرفت. پس از مشخص شدن سهم شهرستان ها، توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای و ۳درصد درامد نفت در بین شهرستانهاموردتصویب قرارگرفت.

بیشتر بخوانید   گاز برخی ‌مشترکان شهر بیرجند فردا قطع می‌شود

معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به الزاماتی که در قانون بودجه سال جاری و قوانین بالا دستی داریم، یک سری الزاماتی وجود دارد که باید از محل اعتبارات استانی تامین اعتبار شود.

بهدانی اظهار داشت: در این راستا براساس ماده ۷۱ قانون الحاق برخی موادبه قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ( ۲ )یک درصد از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی و سه درصد درامدحاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی برای احداث،بهسازی و تعمیر پایگاه های مقاومت بسیج مصوب گردید.
وی افزود: همچنین به استناد بند ب ماده ۲۶ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، ۸ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استانی برای مطالعه، بهسازی و اجرای طرح هادی روستایی مصوب گردید.
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی گفت: یکی دیگر از الزامات قانون،بند ز تبصره ۱۲ قانون بودجه سال جاری میباشد که براین اساس می بایست تا ۵ درصد از اعتبارات تملک داریی های سرمایه ای استانی و اعتبارات ۳ درصد نفت را برای احداث،بهسازی و تعمیرپاسگاه های انتظامی پیش بینی نماییم که بخشی از الزام مذکور نیز در جلسه شورا مورد بحث و بررسی و تصویب قرارگرفت.
بهدانی بیان کرد:
در بحث آبرسانی روستایی امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است وی خاطرنشان کرد:همچنین در بحث راه های روستایی نیز امسال ۵۰ میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان اعتبار به استان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها