سریال پر حاشیه کمبود مواد غذایی همچنان در خراسان جنوبی ادامه دارد

تخم مرغ چند روزی است در بیرجند خود را از نظرها پنهان کرده و در این میان مسئولان مربوطه باز هم مثل همیشه وعده تامین کالاهای مصرفی مردم را از امروز اعلام می‌کنند.

به گزارش “پیام خاوران“، سریال پر حاشیه کمبودها و نایابی برخی اقلام اساسی دیگر به سریالی پر حاشیه برای مردم به ویژه مردم استان خراسان جنوبی تبدیل شده است.

مردم کویرنشنین خراسان جنوبی که بارها شاهد نایابی برخی اقلام اساسی بوده و هستند، بار دیگر از دو روز گذشته زمزمه نایابی تخم مرغ بر سر زبان‌ها افتاده است، آن گونه که یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: هر روز که از خواب بیدار می‌شویم می‌بینیم یکی از اقلام اساسی یا از سبد خانوارها به دلیل افزایش قیمت حذف شده و یا به لیست نایابی‌ها پیوسته است.

حال تخم مرغ که از سال گذشته تاکنون به روش‌های مختلفی مردم را به بازی داده است بار دیگر خود را از نظرها پنهان کرده است، در حالی که تخم مرغ که اقشار کم درآمد به عنوان قوت لایموت از آن بهره می‌گرفتند، دو روزی است که خود را از پشت ویترین مغازه‌ها قایم کرده است تا مردم به دنبالش از این مغازه به آن مغازه روانه شوند.

اما از سویی دیگر مسئولان معتقد هستند تخم مرغ به مقدار کافی در استان خراسان جنوبی تولید می‌شود و دلیل کمبود تخم مرغ خروج غیررسمی آن از استان است که روزهای کمبود تخم مرغ را رقم زده است.

برخی دیگر از شهروندان بیرجندی هم معتقدند وعده آرام بودن بازار از سوی مسئولان دیگر برای مردم خسته کننده شده چرا که هر از گاهی تنها در حد حرف باقی مانده است و عملا کنترلی در بازار دیده نمی‌شود.

این را شهروندانی می‌گویند که معتقدند استان قطب تولید مرغ و تخم مرغ است که همیشه تخم مرغ‌های مازاد به دیگر استان‌ها ارسال می‌شود، حال دردناک است وقتی در این روزهای داغ تابستان بخواهی برای یک شانه تخم مرغ از این مغازه به آن مغازه بروی و با جمله تخم مرغ نداریم روبه‌رو شوید.

بیشتر بخوانید   نسخه‌پیچی کادر درمان خراسان جنوبی در «طریق‌الحسین»

ملکوتی یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: چند روز است که به دنبال خرید تخم مرغ هستیم و هنوز پیدا نکره‌ایم.

وی با بیان اینکه در بسیاری از خوراکی‌ها و غذاها از تخم مرغ استفاده می‌شود ادامه داد: تخم مرغ جزو محصولات غذایی ضروری است اما دو روزی است که در بازار یافت نمی‌شود اگر وضع مالی خوب باشد می‌توانی از تخم مرغ‌های بسته‌بندی شده اما گران خریداری کنید.

دیگر شهروند بیرجندی هم افزود: من یک کارگر ساده ساختمانی هستم که حقوق چندانی ندارم و روزمزد کار می‌کنم، حال یک روز با گرانی تخم مرغ و حالا دو سه روز اخیر با نایابی تخم مرغ در بیرجند روبه‌رو هستیم و خدا می‌داند تولیدکنندگان باز چه نقشه‌ای دارند.

در حال حاضر کمبود تخم مرغ نداریم

مدیر توسعه بازرگانی  سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اعلام اینکه تلاش بر این است تا از روز یکشنبه بازار تخم مرغ به روال قبل برگردد افزود: ما در حال حاضر کمبود تخم مرغ نداریم و همیشه مازاد برنیاز مردم استان تخم مرغ تولیدی داشتیم که به دیگر استان‌ها ارسال می‌شده است.

بیکس افزود: در چند روز اخیر بنا به دلایلی برخی از تولیدکنندگان تخم مرغ را برای بازار عرضه نمی‌کردند که ما هم به آنها هشدار دادیم اگر تخم مرغ نیاز استان برطرف نشود اجازه خروج هیچ تخم مرغی به خارج از استان  نمی‌دهیم.

وی اظهار امیدواری کرد از امروز یکشنبه بازار تخم مرغ استان تامین شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها