عملیات اجرایی دو پروژه آموزشی رفاهی در خراسان جنوبی آغاز شد

عملیات اجرایی دو پروژه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان با حضور استاندار خراسان‌ جنوبی آغاز شد.

به گزارش “پیام خاوران“، حمید ملانوری در جریان بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای استان، در مراسم کلنگ زنی دو پروژه آموزشی رفاهی این مجموعه شرکت کرد.

این مراسم با حضور صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و خسروی نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همراه بود.

در این مراسم، عملیات اجرایی خوابگاه دانشجویی به مساحت هزار و ۸۰۰ متر مربع و سالن کارگاهی به مساحت ۶۰۰ متر مربع آغاز شد.

دانشگاه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی دارای ۶ مرکز با حدود ۳ هزار دانشجوست که با فعال بودن بیش از ۹۰ کد رشته کاردانی و کارشناسی در ۲ مرکز و دانشکده دختران و پسران در بیرجند، دانشکده فنی و حرفه ای پسران طبس با ضمیمه دختران (رعایت تفکیک جنسیتی)، پسران فردوس، آموزشکده پسران قاینات با ضمیمه دختران و مرکز پسران نهبندان، دانشجو می پذیرد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی ، تعدادی از پروژه های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان افتتاح شد.

در این مراسم ساختمان آموزشی، نمازخانه فرهنگی، مذهبی و زمین چمن مصنوعی دانشگاه فنی و حرفه ای افتتاح شد.

ساختمان آموزشی با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع، نمازخانه با ۴۰۰ مترمربع و زمین چمن مصنوعی نیز با هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت بنا شده و مجموع اعتبار هزینه شده برای این سه پروژه ۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال است که این سه پروژه در محل دانشکده ابن حسام خوسفی به بهره برداری رسید.

لزوم ایجاد رشته های آموزشی مرتبط با ظرفیت های استان در دانشگاه فنی و حرفه ای

بیشتر بخوانید   اطلاع رسانی به مشترکان برق خراسان جنوبی از طریق پیام صوتی

ملانوری در مراسم افتتاح و کلنگ زنی تعدادی از پروژه های عمرانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان خاطرنشان کرد: در استانی مثل خراسان جنوبی با منابع و ذخایر فراوان، که بهره مندی از آنها نیاز به مهارت دارد، وجود چنین دانشگاه هایی بسیار ضروری و مفید است.

وی دانشگاه فنی و حرفه ای را بستری مناسب برای تربیت نیروی کارآزموده خواند و تصریح نمود: مهارت آموزی فرزندان این منطقه در دانشگاه می تواند به بهره مندی هر چه بیشتر از ذخایر استان کمک کند.

به گفته وی؛ استفاده از معادن غنی مس، بازالت، طلا، سنگ های قیمتی و …علاوه بر بهره برداری های کلان و ایجاد فعالیت های صنعتی و معدنی، به نیروی کاردان ماهر نیاز دارد.

استاندار متذکر شد: جوانان منطقه می توانند با مهارت آموزی در محیط دانشگاه، با اشتغال در حوزه معادن، تولید ثروت و سرمایه کرده، معیشت و اقتصاد خود و خانواده را توسعه بدهند.

ملانوری، جاذبه های طبیعی، صنایع دستی و میراث فرهنگی را ظرفیت های مرتبط با حوزه گردشگری برشمرد که مهارت های خاص و منصر به فردی نیاز دارند.

وی با اشاره به محصولات استراتژیک کشاورزی استان، گفت: این که با وجود کم آبی استان به جهت زحمات کشاورزان، محصولات کشاورزی منحصر به فردی در خراسان جنوبی تولید می شود، جای تقدیر دارد اما متأسفانه کشاورزان بهره کافی از این محصولات نمی برند.

به گفته وی؛ با کسب مهارت های مرتبط می توان به ارزش افزوده واقعی از این محصولات دست یافت که این موضوع نشان دهنده نیاز استان به دانشگاه فنی و حرفه ای می باشد.

بیشتر بخوانید   تمدید 4 هزارو 460 کارت هوشمند رانندگان فعال حوزه حمل و نقل کالا در خراسان جنوبی

استاندار با اشاره به اهداف و برنامه های ستاد توسعه خاوران، گفت: ما در قالب برنامه های این ستاد، همه ظرفیت ها را دور هم جمع می کنیم تا بهره مندی از آنها را به اندازه واقعی برسانیم.

وی ادامه داد: مهمترین نیاز ما برای تحقق این هدف، وجود نیروی کارآزموده و ماهر است، افراد توانمندی که قدرت و جرأت جسارت داشته باشند و بتوانند با ورود به عرصه فعالیت، این ظرفیت ها را عملیاتی نمایند.

به گفته وی؛ با تعامل همه حوزه ها به ویژه با ورود دانشگاه فنی و حرفه ای به این موضوع، جهش خوبی را در اهداف و برنامه های ستاد توسعه شاهد خواهیم بود.

استاندار با اشاره به این که بسیاری از فرصت ها در دوره جوانی از دست می روند، گفت: ما می توانیم با مدیریت زمان برای استفاده از انرژی جوانی فرزندان این مرز و بوم برنامه ریزی کنیم.

ملانوری ضمن اعلام امادگی استان برای همکاری با توسعه دانشگاه، متذکر شد: رشته های آموزشی دانشگاه باید متناسب با ظرفیت های استان توسعه یابند.

وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای باید کمک کند تا بچه های این استان با کسب مهارت لازم از ظرفیت های موجود در راستای اشتغال و درآمدزایی به درستی استفاده کنند و در مسیر توسعه استان قدم بردارند.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها