تامين بیش از ۸۰ هکتار زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خراسان جنوبی

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۸۶.۵ هکتار زمین برای ساخت مسکن اقدام ملی در شهرهای استان خراسان جنوبی تامین شده است.

به گزارش ” پیام خاوران“، وحید داعی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ابلاغی طرح اقدام ملی در سراسر کشور سهمیه استان خراسان جنوبی ۲ هزار و ۴۵۰ واحد بوده که هزار و ۳۸۳ واحد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و هزار و ۶۷ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۸۹ نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار و ۳۷۱ نفر واجد شرایط طرح اقدام ملی شناخته شده اند و پنج هزار و ۳۳۹ نفر تاکنون اقدام به افتتاح حساب در بانک مسکن کرده اند که از این تعداد پنج هزار و ۱۸۹ نفر اقدام به واریز وجه داشته اند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: استان خراسان جنوبی با وجود سهمیه ابلاغی هزار و ۳۸۳ واحد براي شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعيت ، اراضی موردنياز برای بهره‌مندی سه هزار و ۷۲۷ واحد به مساحت ۳۶ هکتار را تامین نموده که تا خرداد ماه ۱۴۰۰ تعداد سه هزار و۲۲۷ واحد قرارداد ساخت کسب کرده است.

داعی بیان کرد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفرجمعيت نیز اراضی به میزان ۵۰.۵ هکتار برای ساخت سه هزار و ۴۱۶ واحد تامین شده استو ۲هزار و ۵۲۳ واحد دارای قرار داد ساخت است..

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: تا این لحظه ۲ هزار و ۷۷ واحد وارد فاز اجرا شده و یک هزار و ۸۷ واحد در مرحله اجرای فونداسیون و اسکلت است.

بیشتر بخوانید   شتاب بخشی به روند اجرای پروژه های راهسازی خراسان جنوبی از مطالبات مردم است

وی بیان کرد: در شهر بیرجند نیز تا کنون هفت هزار و ۱۲۲ متقاضی در سامانه ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد۲ هزار و ۳۷۶ متقاضی تایید نهایی و ۲ هزار و ۱۴۰ واحد در سایت۲۷ هکتاری شهر بیرجند به مرحله اخذ پروانه رسيده اند كه در مجموع اراضی تخصیصی در شهر بیرجند برای سه هزار و ۲۲۷ واحد بوده كه تا اين لحظه ۶۰ واحد دارای ۲۶ درصد و ۷۲۰ واحد دارای پنج درصد پیشرفت فیزیکی است.

داعی گفت: علاوه بر اقدامات اعلام شده در دولت تدبیر و امید تعداد ۲۸۲ واحد برای بهره‌مندی مددجویان کمیته امداد اراضی به صورت رایگان واگذار شده که به میزان حدود ۳.۷ هکتار در سطح استان است.

وی یادآور شد: برای احداث واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با برخی دستگاه‌های اجرایی استان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و جهاد کشاورزی نيز تفاهم‌نامه منعقد شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها