بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند 

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش “پیام خاوران“، علیرضا محمدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تامین اجتماعی در استان ۹ شعبه اصلی دارد و مجموع افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در خراسان جنوبی ۳۸۷ هزار و ۲۲۴ نفر است وبه عبارتی بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش این بیمه هستند.

وی با بیان اینکه در استان سازمان تامین اجتماعی ۹ شعبه اصلی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس، بشرویه، عشق آباد، درمیان و نهبندان  دارد، افزود: علاوه براین سه کارگزاری هم در سطح استان داریم که در شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاین مستقر هستند.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۲۲ هزار و ۶۹۳ نفر بیمه شده اصلی، ۲۶ هزار و ۷۶۲ نفر مستمری بگیر در سطح استان داریم که در مجموع ۳۸۷ هزار و ۲۲۴ نفر از جمعیت خراسان جنوبی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: به به عبارتی بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با تاکید براینکه با شیوع کرونا سازمان تامین اجتماعی در چند مرحله به کارگاه‌های آسیب دیده از کرونا مساعدت‌های زیادی کرد ادامه داد: در یکی از برنامه‌های حمایت تامین اجتماعی آسیب دیده از کرونا در لیست‌های کارفرمایان به جای پرداخت ۲۷ درصد تنها ۷ درصد سهم بیمه شده را دریافت کردیم.

محمدی ادامه داد: از زمانی که دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی حذف شده است، مراجعات حضوری به سازمان تامین اجتماعی کاهش یافت و نیازی برای تمدید اعتبار دفترچه نیست و با طرح ۳۰۷۰ مراجعات حضوری کاهش یافته است.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی در خراسان جنوبی با اشاره به طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که اولین مرحله آن  در مردادماه سال گذشته و مرحله دیگر اردیبهشت ماه امسال انجام شد، گفت: حداقل حقوق مستمری بگیر بازنشسته ما ۲٫۵ برابر افزایش یافت.

بیشتر بخوانید   رئیس شورای ملی زعفران:صادرات زعفران ایران کاهش یافت

رئیس تامین اجتماعی  شعبه یک بیرجند نیز با تاکید بر اینکه این شعبه بزرگترین شعبه تامین اجتماعی در استان است گفت: ما دو شعبه اقماری داریم که شعبه بیرجند شعبه مادر است و در شهرستان‌های سربیشه و سرایان هم شعبه اقماری داریم.

مومن زاده افزود: در سال گذشته با توجه به شعار سال از طریق رهبری به عنوان سال مانع زدایی و پشتیبانی مطرح شد طرح بخشودگی جرائم کمک بزرگی به کارفرمایان کرد که بخشودگی جرائم هنوز تا ۳۱ تیرماه جریان دارد و درا ین راستا فعالیت‌هایی که در جریان کرونا آسب دیدند بدهی آنها با توجه به شرایط مناسب قسط بندی شد و نهایت همکاری با کارفرمایان دارای بدهی شده است.

وی افزود: یک سوم جمعیت استان در شعب یک بیرجند هستند و برای انجام امور مراجعه می‌کنند و در شهرستان‌هایی که بیمارستان تامین اجتماعی نداریم بیماران تحت پوشش می‌توانند به بیمارستان‌های زیر نظر علوم پزشکی مراجعه و به صورت رایگان از خدمات استفاده کنند و حتی در شهرستان‌هایی که بیمارستان تامین اجتماعی هم داریم بیماران بالای ۶۵ سال وقتی به بیمارستان‌های دیگر مراجعه کنند، می‌توانند رایگان از خدمات بهره بگیرند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها

Sorry. No data so far.