مصرف برق در خراسان جنوبی ۶٫۳ درصد افزایش یافت

مصرف برق در خراسان جنوبی به دلیل افزایش دمای هوا از ابتدای هفته جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه هفته گذشته حدود ۶.۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش “پیام خاوران“، مهدی دادگر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به افزایش دمای هوا، میزان استفاده از لوازم برقی خصوصا سیستم‌های سرمایشی افزایش یافته و باعث افزایش مصرف برق شده است.

دادگر با بیان اینکه ساعت اوج مصرف برق در تابستان صبح‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و عصر‌ها از ساعت ۱۹ الی ۲۳ است، افزود: مصرف برق در بازه زمانی ساعت‌های اوج بار هزینه‌های مصرف برق ۴ برابر ساعت‌های کم باری است.

وی با اشاره به زمان آغاز برنامه خاموشی‌های برق در استان گفت: شروع بازه زمانی قطع برق به علت مدیریت اضطراری بار شبکه از ابتدای خرداد آغاز شده به طوریکه روزانه از دبیرخانه کنترل پیک کشور برای هر استان سقف روزانه مشخص شده و هر استان موظف است سقف مذکور را رعایت کند و در صورت رعایت نکردن خاموشی و قطع برق اعمال خواهد شد.

به گفته وی روزانه به طور میانگین بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار پیامک برای مشترکانی که مشمول خاموشی احتمالی می‌شوند ارسال می‌شود که در بعضی موارد به علت مدیریت بار قطع برق انجام نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بازه زمانی قطع برق را حداکثر ۲ ساعت اعلام کرد که در صورت مدیریت مصرف و کاهش بار کمتر هم خواهد شد.

دادگر گفت: به طور میانگین بیشترین خاموشی مورد نیاز برای کاهش مصرف تا سقف بار مجاز استان درحد ۱۵ تا ۲۰ درصد بار استان است.

وی تنظیم دمای آسایش محل زندگی و کار بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده از دور کند کولر‌های آبی، عدم استفاده همزمان لوازم برقی پر مصرف و همچنین عدم استفاده آن‌ها در ساعت‌های اوج بار، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات به نسبت مدت مشابه سال قبل در ساعت‌های اداری و کاهش ۹۰ درصدی مصرف در ساعت‌های غیر اداری، انتقال بار ساعت کاری صنایع از ساعت‌های پیک بار به ساعت‌های کم باری و استفاده روشنایی طبیعی روز و کاهش حداقل یک لامپ اضافی در شب را از جمله توصیه‌های مدیریت مصرف از سوی مردم عنوان کرد.

بیشتر بخوانید   تولید علوفه با روش هیدروپونیک در خراسان جنوبی

منبع: صداد و سیما

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها