تامین نهاده‌های دامی در خراسان جنوبی به دغدغه‌ای بزرگ تبدیل شده است

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از بیشترین مراجعات مردمی به دفتر امام جمعه بیرجند در مورد قراردادهای کارگری توسط برخی کارخانه‌ها است گفت: این روزها موضوع تامین نهاده‌های دامی به یک دغدغه خاص تبدیل شده است.

به گزارش “پیام خاوران“، حکایت تلخ خشکسالی در خراسان جنوبی حکایت دیروز و امروز نیست بلکه ۲۱ سال است که مردم کویری این دیار با این معظل دست و پنجه نرم می‌کنند.

خشکسالی که باشد دغدغه علوفه برای دامداران هم مطرح می‌شود، از ابتدای سال تاکنون بارها و بارها در گزارشات مختلفی از مشکلات دامداران خراسان جنوبی در رسانه‌های استان درج شده است مطالبی که بیانگر روزهای سخت دامداری در این استان است استانی که از همان سا‌ل‌های قدیم شغل بیشتر مردمانش یا کشاورزی ویا دامداری است.

حال در این سال خشک که آسمان درهای رحمت خود را بر روی ما بسته است، دامداران بیشتر از گذشته تب کرده اند چرا که چالش‌های پیش روی دامداران زیاد است و بعد از برو بیاهای بسیار مسئولان استانی و مقامات کشوری به استان همچنان پابرجاست تا جایی که وضعیت دامداری خراسان جنوبی همچنان بحرانی و قرمز است.

قهر آسمان با این استان زخم خورده از خشکسالی‌های مستمر ۱۸ ساله طی سال آبی جاری سبب شد تا دامداران بیشترین ضربه را همانند دیگر سال‌هایی که آسمان روی خوشی به استان نشان نمی داد، ببینند و مجبور شوند دام‌های گرسنه را یا به دم تیغ دهند یا با چک‌های مدت دار به واسطه‌ها و دلالان بفروشند چرا که از پس تامین آذوقه‌های گران و گاهی نایاب آن برنمی آمدند.

خراسان جنوبی که در همه بحران‌ها صدای خسارت دیدگان بوده و هست، بارها و بارها صدای این قشر زخم خورده از دشنه خشکسالی و دیگر چالش‌های پیش روی آن ها را فریاد زده و دوباره به سراغشان رفته است تا جویا شود که بروبیای متولیان امر و پیگیری‌های مسئولان برای آن‌ها، راه به کجا برده است و اکنون دامداران استان در چه وضعیتی به سر می برند.

بیشتر بخوانید   158 کیلومتر از جاده های خراسان جنوبی بهسازی شد

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های قاینات وزیرکوه درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در استان ما مهم‌ترین مسئله در حال حاضر تامین نهاده‌های دامی است که به یک دغدغه خاص تبدیل شده است.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به برخی نکات مهم مردم در مراجعات به دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: برخی از مشکلات به موضوع کارگری برمی‌گردد که برخی از کارخانه‌ها به طور معمول قراردادهای سه ماهه و یا شش ماه با کارگر منعقد می‌کنند درحالی که دیده می‌شود بیش از ۵۰ سال فرد عمر دارد اما کمتر از ۱۵ سال سابقه کار دارد.

وی ادامه داد: باید در مجلس شورای اسلامی بعضی اصلاحات در قانون صورت گیرد تا حق کارگر ضایع نشود، عمر افراد تلف می شود اما شغل افراد اینگونه است که اصلاً اطمینان شغلی ندارد.

نوفرستی با تاکید براینکه در خصوص بی مدیریتی در توزیع آرد ونان، بنزین، قطعی‌های آب وبرق همه با هم معلوم می‌شود یک وضعت تعمدی است افزود: در چند روز آینده دولت انقلابی به طور رسمی کار خود را آغاز می‌کند که با توجه به اینکه مردم خراسان جنوبی ۱۵ سال پیش حجت الاسلام رئیسی را کشف کرده اند می‌طلبد با تدوین نظام‌مند مشکلات استان با هماهنگی نماینده ولی فقیه و نمایندگان مردم در مجلس و نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی در صدد رفع این مشکلات تمام تلاش رقم خورد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی گفت: با توجه به حمایت مهم و بزرگ رهبر انقلاب از واکسن ایرانی، می طلبد که برای تأمین و استفاده از واکسن ایرانی در استان تلاش شود، چرا که خیلی از مردم نیز با توجه به ایمان و فرهنگ بالا درخواست تزریق این واکسن را دارند، که باتوجه به نوبت و سن‌های که تزریق می شود در این خصوص نیز پیگیری شود.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند: قوه قضائیه در روند بررسی پرونده‌ها در اسرع وقت اقدام کند

با آرمان‌هایمان خیلی فاصله داریم

امام جمعه بیرجند هم در این دیدار با تاکید براینکه ما مسائل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در کشور داریم که برخی مسائل نیاز به فوریت دارد اما برخی مسائل اساسی کشور بدون شک زمان بر است ونیاز به زمان دارد گفت: مسئولان باید اینها را صادقانه و  با مستندات وحتی بودن تحریک به مردم بگویند.

آیت الله سید علیرضا عبادی افزود: ما با آرمان‌هایمان خیلی فاصله داریم اما حماسه ای که مردم آفریدند و این شجره طیبه ای را نشاندند میوه خواهد داد که البته این امر با صبر و حوصله حاصل خواهد شد و ما باید این موضوع را به صورت حساب شده به مردم منتقل کنیم.

وی افزود: بسیاری از تصمیم‌ها در مجلس گرفته می شود، در سالیان گذشته بسیاری از منابع کشور هدر می رفته است اما در این دو سال آیت الله رئیسی مقداری از آن حقوق را به بیت المال برگردانده است، از این به بعد نیز این مسئولیت متوجه قوه قضائیه است که مانند قبل حتی شدیدتر از آن با حیف و میل‌های غیر قانونی و غیر مجاز برخورد کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها