خرید تضمینی ۱۷۴ راس دام سبک در بشرویه از ابتدای خرداد

مدیر جهاد کشاورزی بشرویه از خرید تضمینی ۱۷۴ راس دام سبک از ابتدای خرداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران“، حسین سرچاهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح خرید تضمینی دام سبب افزایش نقدینگی دامداران و عشایر، کاهش هزینه های دامداری و حذف دلال ها می شود.

وی بیان کرد: خرید تضمینی دام یکی از سیاست های سازمان جهاد کشاورزی با توجه به شیوع خشکسالی و کاهش میزان بارندگی برای حمایت از کشاورزان است.

 مدیر جهاد کشاورزی بشرویه با بیان اینکه از ابتدای خردادماه تاکنون ۱۷۴ راس دام با قیمت هر کیلو ۵۰ هزار تومان از عشایر و دامداران بشرویه خریداری شده است، افزود: به منظور تهیه غذای دام و جلوگیری از اتلاف دام به ازاری هر کیلوگرم دام سه کیلو جو یارانه ای به عشایر تحویل داده می شود.

 وی به مزایای اجرای طرح خرید تضمینی دام اشاره کرد و گفت: خرید تضمینی دام به خذف مادام دام عشایر و حذف دلال ها کمک می کند چرا که متاسفانه این دلال ها هستند که با قیمت پایین دام را خریداری می کنند و با قیمت بسیار بالا به فروش می رسانند.

 سرچاهی ادامه داد: اجرای طرح خرید تضمینی دام سبب افزایش نقدینگی برای دامداران و عشایر می شود و کاهش هزینه های دامداری را به دنبال دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی بشرویه به مشکلات موجود بر سر راه اجرای طرح خرید تضمینی دام اشاره کرد و افزود: یکی از مهم ترین مشکلات عدم وجود ظرفیت کافی در کشتارگاه های خراسان جنوبی است چرا که این مسئله باعث کاهش خرید تضمینی دام می شود.

 وی در پایان عنوان داشت: از دامداران و عشایر درخواست می شود تا برای فروش دام های خود به مراکز فعال در این شهرستان مراجعه کنند و بحث خرید تضمینی دام تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید   بانک‌ها برای احداث ۱۰ هزار مسکن محرومان در خراسان جنوبی همکاری کنند

 منبع: شبستان

انتهای پیام/ ۱۰۲

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

پربازدید ترین خبرها