بیش از۱۴میلیاردتومان به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی واریز شد

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: در سه ماه نخست سال جاری از محل مالیات وصول شده در استان ۱۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حساب ۱۰ شهرداری‌ استان پرداخت شده است.

به گزارش “ پیام خاوران “جعفر احسانی‌مهر ضمن تبریک فرارسیدن ۱۶ تیرماه روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ سازی مالیاتی به رسانه‌ها اعلام کرد: همچنین در این مدت ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری بیرجند واریز شده که میانگین ماهانه حدود چهار میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: از محل مالیات وصول شده در استان در بازه زمانی سه ماه گذشته ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به حساب دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با اشاره به واریز ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب مناطق عشایری استان اظهار داشت: همچنین امسال یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای توسه ورزش مدارس، ورزش همگانی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، ورزش روستایی و عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزشی به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان به حساب وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه واریز شده است.

احسانی مهر افزود: واریز ۲۰۰ میلیون تومان برای تأسیس و توسعه واحدهای آموزشی مورد نیاز در مناطق کمتر توسعه یافته به حساب وزارت آموزش و پرورش نیز از دیگر مواردی بود که از محل منابع مالیات وصول شده در استان انجام شد.

وی تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی سعی کرده است در سال ۱۳۹۹ از تمامی بسترها برای حمایت و همراهی با فعالان اقتصادی استان استفاده کند.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی عنوان کرد: سال گذشته ۵۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جرایم مالیاتی قابل بخشش، در بازه‌های زمانی مختلف بخشیده شده است.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۲۴۶ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف مربوط به عملکرد سال ۱۳۹۸ به مؤدیان مالیاتی معافیت اعطا شده است.

بیشتر بخوانید   شهدا، با شرف از مرز دفاع کردند

احسانی مهر افزود: پارسال حدود ۱۵ میلیارد تومان بدهی مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی از سایر دستگاه‌های دولتی مطالبات داشته‌اند، تهاتر و تسویه شده است.

وی بیان کرد: ۲۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از مالیات مازادی که توسط مؤدیان مالیاتی پرداخت شده، به ایشان استرداد شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی تاکید کرد: با توجه به حساسیت و اهمیت این موضوع، به موجب قانون حداکثر ظرف مدت سه ماه بایستی این مبالغ به ایشان مسترد گردد و ما در استان خراسان جنوبی سعی کرده‌ایم میانگین این زمان را به حدود یک ماه کاهش دهیم.

وی اظهار داشت: با عنایت به آسیب‌های وارده ویروس کرونا به بسیاری از مشاغل استان و پیگیری‌های صورت گرفته در این خصوص، سهم درآمدهای مالیاتی این افراد ۲ درصد کاهش یافته است.

احسانی مهر عنوان کرد: اداره کل امور مالیاتی خراسان جنوبی سعی کرده با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌های اجرایی استان، ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران فعال استان برای جذب منابع مالیاتی آنها به منظور توسعه استان و شهرستان‌های محل فعالیت، گام مهمی برای توسعه بخش‌های مختلف بردارد و بدون شک همراهی رسانه‌های استان برای تبیین این موارد مهم می‌تواند نقش بسیار مؤثری در سرعت بخشی به فرایندهای رشد و توسعه ایفا کند.

منبع : ایرنا

انتهای پیام//

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها