تفاهم نامه سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی مبادله شد

در پایان یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران، تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی استان به امضا رسید.دوره اجرای این تفاهم‌نامه ۳۶ ماه و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش “ پیام خاوران ” حمید ملانوری روز پنجشنبه در یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران به اقدامات کمیته‌های ذیل این ستاد اشاره کرد و افزود: وجود مجوزهای بی‌نام، بازه ورود و آغاز به کار سرمایه‌گذار را کوتاه می‌کند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۰۱ طرح با قابلیت سرمایه‌گذاری در استان احصا شده است که به طور کامل بر اطلس سرمایه‌گذاری نقطه‌گذاری می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: هدف اصلی ما در ستاد توسعه خاوران، تسهیل و تسریع در امور و برداشتن دغدغه از مسیر سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: ما در ستاد توسعه به دنبال این هستیم که شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم تا سرمایه‌گذاران متقاضی حضور در استان خراسان جنوبی به راحتی بتوانند کار خود را شروع کنند.

ملانوری گفت: اساس کار ما در ستاد بر این است که ظرفیت‌های استان را به صورت نقطه‌ای شناسایی کرده، فرصت‌های موجود در هر نقطه را احصا و با جانمایی آن بر اطلس سرمایه‌گذاری، مجوزهای بی‌نام مربوطه را صادر کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همه دستگاه‌های متولی و حوزه‌های دخیل در ستاد توسعه دور یک میز گرد هم می‌آیند لذا اگر سرمایه‌گذار راسا منطقه‌ای را برای حضور و فعالیت تعیین کند، مجوزهای لازم را در کمتر از ۲ هفته دریافت می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: جلسات ستاد توسعه خاوران به طور هفتگی برگزار می‌شود تا اقدامات کمیته‌ها به طور ویژه بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه در ستاد توسعه شاخص‌هایی مثل اهلیت سرمایه‌گذار مدنظر است گفت: گزارش اقدامات کمیته‌ها نشان می‌دهد که این موضوع همچنان مورد توجه ماست و اجازه نمی‌دهیم سرمایه‌های بزرگ استان به دست افراد نااهل و ناکارآمد بیفتد.

بیشتر بخوانید   ۷.۷ میلیارد تومان صرف بهسازی ۵ روستای هدف گردشگری استان خراسان جنوبی شد

ملانوری از اقدام ستاد توسعه خاوران برای جذب ایده‌های دانش‌آموزی گفت و دبیرخانه ستاد را مکلف کرد با تعیین تیم کارشناسی، این ایده‌ها را بررسی کنند.

وی تاکید کرد: با استفاده از توان افراد متخصص، ایده‌های قابل توجه باید به طرح تبدیل شود و بر روی آنها سرمایه‌گذاری شود و از آنها حمایت کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هدف از این کار تقویت اعتماد به نفس و کارایی نسل جوان استان است.

وی با مرور مصوبات گذشته ستاد توسعه خاوران تصریح کرد: براساس مصوبات ستاد و بازدیدهایی که صورت گرفته واحد چدن خوسف باید تا پایان تیر ماه راه‌اندازی شود.

ملانوری گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و نیروهایی که منتظر بازگشت به کار هستند، این موضوع باید به طور جدی دنبال شود تا در بازه زمانی تعیین شده به بهره‌برداری برسد.

وی سپس از تکلیف کارخانه فولاد قاین به راه‌اندازی خط احیا تا پایان تیر ماه خبر داد و بر پیگیری این موضوع تا نهایی شدن تاکید کرد.

همچنین در پایان یازدهمین نشست ستاد توسعه خاوران، تفاهم‌نامه‌ سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی استان به امضا رسید.

دوره اجرای این تفاهم‌نامه ۳۶ ماه و میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است.

ستاد توسعه خاوران با هدف به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در فضایی هم‌افزا برای دستیابی به توسعه پایدار، همه‌جانبه و متوازن خراسان جنوبی، ۱۷ دی ۹۹ با حضور استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی در محل استانداری به طور رسمی راه‌اندازی و از سند توسعه خاوران هم رونمایی شد.

بیشتر بخوانید   از این بی علامتی، راحت نگذرید

پنج کمیته تخصصی شامل «کمیته شناسایی و جذب نخبگان، فعالان و افراد موثر در حوزه سرمایه‌گذاری»، «کمیته شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در استان»، «کمیته شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی»، «کمیته اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی» و »کمیته پایش و ارزیابی عملکرد» ذیل ستاد توسعه خاوران فعالیت می‌کنند و دبیرخانه این ستاد در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی مستقر است.

انتهای پیام///

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها